WIAD 2015 – un eveniment pentru noua generatie de specialisti in digital
Citești în fiecare zi articole și studii și încerci să înveți cât mai multe, ca să nu pierzi ritmul în care evoluează sfera de digital, însă câteodată ai nevoie de un context care să te ajute să pui toate elementele laolaltă și să vezi imaginea de ansamblu. Din experiența mea, am observat că momentele cele mai dese de inspirație sau acele a-ha! moments apar atunci când ai ocazia să interacționezi și cu munca altor specialiști și să analizezi metodele lor. Toate aceste elemente se vor regăsi în ediția de anul acesta a WIAD 2015 (World Information Architecture Day), care va avea loc pe 21 februarie 2015, la Copper’s Pub București, pe care nu ai voie să o ratezi!
WIAD 2015 = Informație + Inspirație
Noua generație de specialiști în digital este fundamental interdisciplinară. Pentru a fi un bun marketer, ai nevoie de cunoștințe despre product management și despre metodologii de tipul Agile. Pentru a fi un designer inspirat, trebuie să înțelegi arhitectura informațională a produsului. Și exemplele pot continua. Fie că suntem project sau product manageri, experți în marketing și digital, generatori de conținut, designeri sau copywriteri, cu toții avem ce să învățăm unii de la alții, iar exact acesta este scopul WIAD 2015.
De aceea organizatorii ediției de anul acesta, R/GA Bucharest (agenție full-service de digital) și MakeSense (agenție independentă de comunicare și conținut), ne propun următorul subiect:
Tema centrală a ediției din 2015, ”Architecting happiness”, se referă la modul în care o arhitectură informațională bine realizată poate duce la creșterea gradului de fericire al utilizatorului online, ca urmare a interacțiunii cu site-uri și aplicații mobile.
Invitații și publicul se vor implica în discuții legate de:
- studii de caz și povești reale din industrii foarte active în digital – comerț electronic, telecom, sănătate, muzică etc.
- moduri în care brandurile pot să facă utilizatorii online fericiți, câștigându-le încrederea, astfel încât aceștia să fie dispuși să investească în produse și servicii digitale
- îmbunătățirea experienței utilizatorului
- oferirea unui conținut relevant și atractiv pe canalele online.
Invitați cu experiență și deschidere
Ce am apreciat tare mult la edițiile din 2013 și 2014 ale WIAD Bucharest a fost faptul că specialiștii invitați au vorbit deschis despre experiența și rezultatele lor, oferind date concrete și exemple consistente de proiecte reușite în sfera de digital. Iar anul acesta vom avea studii de caz și exemple ce aparțin de unele dintre cele mai puternice branduri de pe piața din România: Telekom, Carrefour Online sau Fredo & PidJin. Speakerii sunt acei oameni de la care poți învăța enorm de multe, fiindcă din mâinile lor au ieșit proiecte extraordinare. Ei sunt acei oameni neobosiți, care reușesc să se autodepăseașcă exploatând fiecare oportunitate pe care o au. Astfel, îi vom avea alături pe:
- Ilia Uvarov (Creative Director, R/GA London)
- Mark Lloyd-Ruck (Experience Design Director, R/GA London)
- Stefan Iarca (Country Head Romania, Possible)
- Adrian Iacomi (Project Manager & UX Specialist, Cactus Ideas)
- Alecsandru Grigoriu (Design Lead, Grapefruit)
- Ciprian Boiciuc (UX Designer, Grapefruit)
- Dan Niculae (CEO & Digital Product Strategist, Panacle)
- Raluca Băilescu (Managing Partner, MakeSense)
- Eugen Erhan (Graphic Designer, Fredo & Pid’Jin)
- Tudor Muscalu (User Experience Designer, Adobe Romania), urmând ca lista să fie completată cu noi nume în curând.
Contribuția mea la WIAD 2015 va consta în faptul că voi avea șansa, la fel ca anul trecut, de a prezenta acest eveniment și de a interacționa cu invitații și participanții la eveniment. Sunt onorată să am această ocazie și abia aștept să aflu și eu detalii din culisele celor mai mari proiecte de digital de pe piața noastră, dar să învăț și din experiența specialiștilor internaționali.
Pentru a participa la WIAD 2015, trebuie să trimiți un email la wiadbucharest@gmail.com, motivând de ce vrei să participi la eveniment. Numărul invitațiilor este limitat, așa că te sfătuiesc să grăbești. Și e bine de știut că participanții care vor pune întrebări invitaților vor fi răsplătiți cu o serie de cărți excelente!
Cred cu tărie în standardul pe care WIAD 2015 îl cultivă în fiecare an printr-un public implicat și prin conținut de calitate, din care poți extrage concluzii pe care le poți aplica în proiectele digitale pe care le realizezi, de aceea sunt bucuroasă că pot face parte din acest eveniment.
Ne vedem acolo!
_______________________________________________
Despre WIAD
World Information Architecture Day (WIAD) este un eveniment anual, inițiat de Information Architecture Institute (IAI) din Statele Unite ale Americii și organizat, în aceeași zi, în 24 state din lume, printre care și România. WIAD include conferințe ținute de experți în domeniul arhitecturii informaționale și are ca scop crearea unei comunități de Information Architects. Organizația IAI este formată din peste 2.000 de membri din 60 de țări.
Despre R/GA
R/GA este parte din The Interpublic Group (NYSE:IPG) și, la nivel global, este una dintre cele mai premiate agenții de digital. R/GA este o agenție full-service de digital, care transformă modul în care oamenii interacționează cu brandurile preferate, prin utilizarea tehnologiilor de ultimă oră.
Agenția se află pe piața din România din anul 2012. Filiala locală susține proiectele internaționale și se concentrează pe oferirea de soluții și implementarea campaniilor unor clienți precum Nokia, L’Oreal sau Turkcell.
Despre MakeSense
MakeSense este o agenție independentă de comunicare și conținut, înființată în 2010.
Portofoliul de clienți al agenției cuprinde atât branduri și companii multinaționale, cât și business-uri antreprenoriale, precum: Autovit, Blue Point Call Center, Ceragon, Clotier, Essilor România, Găzduire Web, Lactacyd, LaDORNA, MediaIQ, Okazii.ro, Paranix, Pick N Dazzle, Ponderas, Metrici, Omega Pharma, R/GA Bucharest, Sameday Courier, Sarantis (brandurile B.U., C-Thru și Str8), Tradeville, Unilever (brandurile Dove și Rexona), Viile Metamorfosis ș.a.