How to Web Conference 2015 – Ce pot face mai bine acum?

Se spune că poți evalua calitatea și valoarea unui eveniment în funcție de cât de mult persistă starea de entuziasm cu care ai plecat de acolo. Deși au trecut peste 2 săptămâni de la How to Web Conference 2015, eu încă profit de nivelul ridicat de energie pe care l-am acumulat în cele două zile.

Și anul acesta, How to Web a adunat o mulțime de oameni extraordinari laolaltă, fie că au fost pe scenă sau în sală. În 28 de prezentări, 89 de speakeri, mentori și investitori din toată lumea au oferit sfaturi din experiența lor. Au fost acolo pentru că rezultatele lor îi recomandă, fiindcă muncesc în mod constant pentru a pune la lucru tehnologia în beneficiul oamenilor.

După doi ani în care am fost parte din echipa How to Web, am revenit ca parte din public, în primele rânduri din fața scenei. Cu entuziasmul am venit de acasă și m-am molipsit repede de la echipa How to Web de acea stare de tensiune plăcută pe care ți-o dă organizarea unui astfel de eveniment.

În spatele acestei reușite se află mult mai multe ore de muncă decât vă puteți imagina, dar în fiecare an rezultatele vorbesc de la sine. Echipele de la Startup Spotlight pleacă acasă cu premii, cu know-how, cu parteneri și chiar cu investitori. Participanții la conferință iau și ei ”la pachet” sfaturi bune, pe care le pot pune în practică de a doua zi, ba chiar pot să-și găsească și parteneri de business sau colegi de echipă. Dimensiunea How to Web îl face să fie locul perfect unde poți învăța lucruri de la oameni care nu se ascund după deget și contextul de a cunoaște alți antreprenori și specialiști care vor să facă, să învețe, să se dezvolte mai mult.

Și fiindcă vorbim despre informații utile, puteți găsi mai jos notițele mele de la How to Web 2015, sintetizate pentru a oferi esențialul. Sunt acolo recomandări de cărți, prezentări ale speaker-ilor și idei care sper să vă fie utile.

Iată lista de notițe, ca să le puteți găsi mai ușor:
Sujan Patel – Growth Hacking
Travis Wright – Marketing Technologies, Tools & Tactics in the Age of the Evolving Marketer
Bram Kenstein – How to build a community around your startup
John Collins – Grow your startup with killer content
Better CRO panel
Martin Bjergegaard – Your startup or your life?
Edial Dekker – Shipping beautiful products
How startups can get in the media

Sujan Patel – Co-Founder @ ContentMarketer.io

Am avut ocazia să-l cunosc personal pe Sujan la TechHub Bucharest, cu ocazia meetup-ului de Growth Hacking moderat de Alin, și pot spune doar că omul acesta chiar știe ce spune. O demonstrează nu doar rezultatele lui de până acum, ci și claritatea sa în gândire și generozitatea cu care împărtășește ceea ce știe cu oricine e pus pe treabă.

sujan patel how to web conference 2015

Decât să vă povestesc eu despre prezentarea sa, mai bine o citiți direct:

Și v-ar recomanda să citiți apoi și articolul despre meetup-ul de la TechHub, care conține o serie de idei foarte utile pentru orice marketer sau pasionat de growth hacking, inclusiv recomandări de cărți.

Și nu uitați să-l urmăriți pe Sujan peste tot (scrie în foaaarte multe locuri), fiindcă are articol extrem de bune, utile și bine organizate. Puteți începe de aici: SujanPatel.com.

Travis Wright – Chief Marketing Technologist / Columnist @ CCP Global / Inc.com

Travis a vorbit despre cum alegem cele mai bune platforme de marketing când avem sute de opțiuni la dispoziție. Din prezentarea sa, am rămas cu o serie de principii care să mă ghideze în acest process care uneori e dominat de confuzie și indecizie.

”Own all of your data” – toate informațiile pe care le deții despre utilizatorii produsului/serviciului pentru care faci marketing trebuie să fie în posesia companiei în orice moment. Chiar eu am văzut deseori cum și companii mici ajung să externalizeze către 4- furnizori tot felul de lucruri pe care le pot face in-house, lucru care duce la o lipsă de coerență și de eficiență, mai ales că se adaugă multe ore în plus pentru a gestiona fiecare astfel de colaborare.

”The data layer is important for your digital marketing effort” – ce faci cu informațiile pe care le ai despre utilizatorii tăi? Un sistem practice sugerat de Travis este să folosești aceste date pentru a lua decizii. Apoi, deciziile te vor ajuta să definești strategii de marketing, iar aceste strategii vor susține partea de personalizare a tacticilor aplicate. Sună mai complicat pe hârtie decât în practică e tot ce pot spune legat de acest mod de a organiza lucrurile. 🙂

”Getting people in your ecosystem (as a subscriber, etc.) is very important” – odată ajunși în acest ecosistem, fie sub formă de abonați la newsletter sau altfel, poți folosi la maxim content marketing pentru a educa utilizatorii, pentru a-i ajuta să-și atingă obiectivele și pentru a-I transforma, în ultimă instanță, în clienți.

Legat de content marketing, Travis a recomandat și el The Periodic Table of Content Marketing, o colecție de idei și tactici ușor de urmărit și util de aplicat.

Dacă vrei lista de instrumente și platforme pe care le folosește Travis, poți găsi prezentarea sa aici.

Bram Kenstein – Founder @ Startup Stash

Unul dintre speaker-ii mei preferați, Bram a vorbit despre cum să construiești o comunitate în jurul unui startup. În opinia mea, principiile sale se pot aplica și altor tipuri de companii, însă sunt cu precădere importante pentru startup-uri.

BRAM KENSTEIN how to web 2015

Iată câteva dintre îndemnurile sale, care vorbesc de la sine:

  • Începe să lucrezi chiar de astăzi la crearea comunității tale.
  • Începe să construiești comunitatea înainte de a lansa produsul.
  • Caută oameni interesați de produsul la care lucrezi. Poți face acest lucru folosind platforme unde găsești early adopters, precum Product Hunt. Folosește grupuri de Facebook nișate, Subrredits, newsletter-e de nișă, bloguri de nișă etc.
  • Nu uita că produsul tău nu e special sau unic. Oamenii sunt extrem de informați, iar aceste atribute nu mai funcționează. Nimănui nu-i pasă cu adevărat de el în afară de tine. Trebuie să știi cum să faci să le pese și altora.
  • Asigură-te că înțeleg cu adevărat ce oferi, ca să le poți explica și altora.
  • E încă foarte dificil să putem defini ce funcționează cu adevărat în crearea unei comunități. Trebuie să testezi tot timpul pentru a vedea ce rezultate poți obține.
  • Discută idei cu diferitele comunități în care te implici înainte de a avea un website, un logo etc. Feedback-ul te poate ajuta să iei decizii mai bune.
  • Cere feedback, oferă feedback și împărtășește tot cee ace faci.
  • Adopta o manieră personală de a comunica.

Și nu uita: dacă rezolvi cu adevărat o problemă, nu va fi atât de dificil.

John Collins – Managing Editor @ Intercom

Blogul Intercom este unul dintre cele mai bune bloguri de marketing, product management, design, produse tech și startups din câte știu. De aceea mi s-a părut fantastic faptul că echipa How to Web a reușit să-l aducă pe Managing Editor-ul John Collins la conferință!

john collins how to web 2015

John a vorbit mult, repede și cu accent irlandez, așa că aproape n-am reușit să prind chiar tot ce a spus. Dar zic eu că n-am ratat nimic din ce era esențial.

John a discutat despre content marketing și despre ce a funcționat pentru Intercom, așa că iată sfaturile sale, într-o formă foarte concisă:

  • cei care le citesc blogul tind să cheltuiască mai mulți bani pe produsele lor
  • nu ar fi investit bani și altfel de resurse în blog dacă nu ar fi generat venituri
  • au făcut ebooks pe diferite subiecte și au funcționat foarte bine în materie de rezultate (puteți vedea una dintre ele aici, ca să vă faceți o idee legată de nivelul lor de calitate: Intercom on Customer Engagement)
  • un punct cheie este să definești o strategie cu adevărat de impact
  • alege o strategie bazată pe conținut evergreen și fă-ți timp pentru a scrie
  • chiar și conținutul mai vechi poate genera trafic și lead-uri; nu ignora conținutul mai vechi, care trece testul timpului
  • oferă controlul asupra blogului unei singure persoane, care să poată coordona tot ce se întâmplă acolo; spre exemplu, Intercom are 4 oameni care se ocupa de blog, inclusiv John, care coordonează echipa
  • prin content marketing putem ajuta oamenii să înțeleagă mai bine despre produsele oferite
  • când vine vorba de a crește impactul blogului și vrei să scrii mai mult, gândește-te dacă este un subiect despre care oamenii ar vrea să citească (nu te lua pe tine ca reper)
  • alege subiecte pe care le cunoști bine, asupra cărora poți avea o opinie
  • crearea de conținut trebuie să fie un exercițiu zilnic
  • diversifică tipurile de conținut; spre exemplu, Intercom face și podcast-uri de 30-40 min. în care iau interviuri oamenilor pe care îi admiră
  • în termeni de KPIs, ei monitorizează numărul de product trials
  • în materie de frecvență de publicare, pe blogul Intercom apar 3 articole noi pe săptămână și un podcast nou la fiecare două săptămâni
  • când vine vorba de ebooks, își propun să realizeze și să publice 3 pe an.


Better CRO panel

Panelurile de la How to Web sunt mereu foarte, foarte bune, de aceea mi se par intotdeauna prea scurte. Acesta a fost despre Conversion Rate Optimization și cei care au discutat despre bune practici au fost Sujan Patel, Valentin Radu (Marketizator) și Anabela Luca (AdLemonade), cu Alin Vlad ca moderator.

better CRO panel how to web 2015

Am adunat de la toți câte ceva, so here goes:

  • CRO = simplificare, reducerea numărului de obstacole din calea utilizatorului către conversie, rezolvarea de probleme fundamentale pe care le au utilizatorii
  • înainte de product/market fit, trebuie să identifici cum produsul tău poate ajuta mai bine utilizatorii
  • după product/market fit, trebuie să-ți dai seama care dintre canale îți poate aduce cea mai mare creștere
  • mai întâi trebuie să faci outreach pentru a genera trafic pe site/blog, ca apoi să poți face A/B testing și să convertești acel trafic
  • platforma tehnica reprezintă doar 20% din succes în CRO, fiindcă oamenii din spatele eforturilor de marketing fac tot restul
  • dacă ai un startup, trebuie să te asigură că rezolvi problema care trebuie
  • poți să faci growth hacking în CRO în proporție de 50-60% prin a copia ce fac alții, însă mai departe ai nevoie de organizare și o strategie coerentă pentru a obține rezultate
  • analizează datele din Google Analytics și identifică punctele de blocaj pentru a le putea rezolva
  • comportă-te ca un doctor: ajută-ți publicul să identifice exact ce ”îi doare” și apoi oferă-le soluția
  • vorbește cu utilizatorii tăi – vei afla astfel mai multe decât cercetările desfășurate prin terți sau prin intermediul instrumentelor de tot felul
  • când angajezi pe cineva care să se ocupe de CRO, mai întâi definește exact ce va trebui acea persoană să facă
  • înțelege obiectivele, KPIs și punctele de conversie, fiindcă specialistul în CRO va trebui să fie un bun psiholog, va trebui să aibă abilități de business și să fie și o persoană creativă
  • când angajezi juniori pentru CRO, e posibil să fie mai costisitor pe termen lung, fiindcă nu au abilitățile necesare pentru a profita de oportunitățile care apar
  • lasă utilizatorii să-ți dea feedback urmărind cifrele – nu te lasă influențat de persoane din cercul apropiat.


Martin Biergegaard – Serial entrepreneur & bestselling author @ Rainmaking / Startupbootcamp

Martin este co-autorul unei cărți pe care am cumpărat-o recent: Winning Without Losing. Am cumpărat cartea fiindcă Martin a vorbit desprea ea la How to Web, atingând un punct sensibil pentru noi toți: efortul constant de a găsi un echilibru între muncă și viața personală, în special în situația în care persoana în cauză este fondatorul unui startup sau pur și simplu îî place foarte mult ceea ce face (guilty as charged).

Martin Bjergegaard how to web 2015

Din experiența realizării acestei cărți, Martin a împărtășit următoarele:

  • contactează și vorbește cu oameni care te inspiră pentru a învăța de la ei
  • nu te limita la a munci tot timpul
  • trebuie să poți avea o viață bună ca să poți construi un produs bun
  • caută să aduci în echipa ta oameni care îți împărtășesc valorile, dar care au un set diferit de abilități
  • trebuie să îți placă să petreci timp alături de co-fondatorii și colegii tăi
  • creierul funcționează mai bine când corpul e în mișcare, așa că ieși din birou și ține întâlnirile în timp ce te plimbi
  • nu-ți fie teamă să fii diferit
  • nu ține ideile doar pentru tine
  • întreabă-te ”ce pot face mai bine acum?”. Credem că planificarea ne va ajuta să facem totul mai bine, dar adevărul e că nu suntem roboți. Uneori, când obosim, nu mai putem face un anumit lucru bine, însă putem face altceva cu eficiență
  • Asigură-te că încerci de un număr suficient de ori. Testează, evaluează și încearcă din nou.


Edial Dekker – Co-Founder @ Hack de Overheid / Gidsy

Am reținut câteva lucruri esențiale din prezentarea lui Edial, care a vorbit despre ce înseamnă să livrezi produse bine făcute, care să-l încânte pe utilizator:

  • planificarea ajută pentru raportare cu privire la obiective, dar flexibilitatea e necesară pentru a îndeplini acele obiective
  • explică problema, însă permite-i echipei să găsească soluția (aceasta e și o metodă bună de a delega)
  • dacă primești o investiție, poți câștiga timp pentru a-ți da seama exact ce probleme ai de rezolvat
  • nu livra produsele defecte! ”Moving fast and breaking things” nu înseamnă asta
  • ține minte să recunoști întotdeauna meritele echipei
  • cea mai mare greșeală este să crezi că poți construi un produs sau o opțiune care să transforme complet industria în care activezi
  • nu exagera impactul pe care îl poți avea asupra vieții oamenilor.


How startups can get in the media

Am avut și eu onoarea de a modera un panel la How to Web 2015 cu privire la cum pot ajunge startup-urile să capete vizibilitate și expunere prin mass media. Am primit răspunsuri la întrebările mele de la Ivan Brezak Brkan (Founder & CEO @ Netokracija), de la Vita Radkevitch-Turlo (Editor @ Goal Europe) și de la Vlad Andriescu (Editor in Chief @ Start-up.ro).

how to web conference 2015 andra zaharia

N-am prins toate ideile, fiindcă nu puteam să-mi iau notițe din motive obiective, dar tot sunt aici niște idei care merită aplicate:

  • învață să cultivi relațiile cu jurnaliștii înainte să ai nevoie de ajutorul lor, oferind feedback sau prezentându-te și povestind în mod relevant despre produsul la care lucrezi
  • scrie mail-uri scurte, relevante
  • nu te folosi de atribute precum ”primul”, ”cel mai bun” etc. Nimeni nu ia în considerare astfel de poziționări
  • înainte de a-i scrie unui jurnalist, documentează-te cu privire la subiectele despre care scrie de obicei
  • oferă informații utile, complete și răspune rapid la posibile întrebări
  • cunoaște-ți produsul, ca să-l poți explica bine
  • personalizează fiecare email
  • merg la evenimente și cunoaște jurnaliștii în persoană
  • înainte să scrii unui jurnalist de la o publicate, asigură-te că respectiva publicație are publicul țintă pe care îl cauți
  • nu neglija publicațiile regionale și locale – cu cât ai mai multe apariții în presa locală sau regională, cu atât va fi mai ușor să pari veridic și autentic în fața altor jurnaliști
  • nu uita că jurnaliștii se cunosc între ei și te pot ajuta să obții expunere pe site-uri și mai mari dacă ai o relație bună cu ei
  • oferă date de contact pe site și fii ușor de găsit
  • fii activ în social media și scrie tu însuți conținut – te poate ajuta să primești oportunități de guest posting și să îți consolidezi statutul de lider de opinie
  • nu uita că aparițiile în media te pot ajuta cu branding, cu găsirea de investitori sau parteneri, dar și cu recrutarea de angajați
  • aparițiile media nu sunt un obiectiv final – ele trebuie să fie constante pentru a-ți putea aduce rezultate pe termen mediu și lung.

Desigur, au fost multe alte discuții interesante la How to Web, însă clonarea nu e încă disponibilă, așa că mi-a fost imposibil să le prind pe toate.

La final, vă invit să citiți mai multe despre speaker-ii și participanții la How to Web, fiindcă poveștile lor sunt cu adevărat extraordinare!

Și, desigur, ne vedem și anul viitor, la How to Web Conference 2016!

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.