Subscribe vs. Friends vs. Fani pe Facebook

Oricât de mult i-ar enerva pe unii și i-ar bucura pe alții, schimbările pe care Facebook le face sunt un dat și trebuie să vedem cum ne adaptăm și cum le putem exploata.

În opinia mea, toate features introduse nu sunt doar utile din perspectiva design-ului și user experience, dar măresc și utilitatea și posibilitățile de organizare și filtrare a informației. Prin asta sunt sigură că Facebook a dat lovitura de glorie lui Google+.

Cum îți poate fi utilă opțiunea de ”Subscribe”

Odată cu introducerea opțiunii de ”Subscribe”, Facebook ne dă posibilitatea să ne abonăm la postările altor utilizatori, ceea ce reprezintă un mare avantaj, din următoarele motive:

De asemenea, butonul de “Subscribe” te ajută să-ți filtrezi foarte bine informația, oferind posibilitatea de a alege între:

Prietenii, fanii, abonații – ce să alegi?

Iată care ar fi, pe scurt, tipurile de relații care se stabilesc, în funcție de opțiunea pe care o alegi când vrei să te conectezi cu cineva:

Friend request – eu folosesc această variantă doar pentru persoanele pe care le cunosc personal și consider că sunt acea categorie de persoane cu care interacționez des, cu care am puncte comune sau de care mă leagă activități sau amintiri personale (liceu, facultate, grupuri de prieteni etc.). Am început acum ceva vreme curățenia între liste și mărturisesc faptul că a durat câteva săptămâni.

Sfatul meu:
nu dați ”accept” oricui, fiindcă timeline-ul vostru va fi unul extrem de încărcat și veți fi inundați de informații, de cele mai multe ori inutile. Alegeți 2-3 criterii în baza cărora acceptați un friend request și găsiți o modalitate să exprimați public acest lucru, dacă voi considerați că vă e util.

Subscriber – un abonat al profilului tău este un care e interesat de tine atât la nivel profesional, dar și personal. Cel puțin așa consider eu. El poate interacționa cu tine, are libertatea de a-ți comenta la statusuri și la alți itemi de conținut publici și aceste circumstanțe sunt extrem de favorabile unui networking de calitate.

Fan al paginii tale – această relație implică ceva mai multă formalitate, însă nu excesivă (vorbim de Facebook, până la urmă). Pagina personală de Facebook este un instrument de branding puternic și trebuie exploatat atât în beneficiul personal, cât și în cel al fanilor. Încearcă să furnizezi informații utile sau distractive, în funcție de poziționarea ta, însă aici obiectivele postărilor tale trebuie să fie orientate către publicul tău.

Noile privacy settings pentru friends & subscribers

Opțiunea de ”Subscribe” este introdusă în mod automat de către Facebook, însă ea poate fi dezactivată, iar setările de vizibilitate pot fi ajustate în funcție de preferințe.

Mergi la profilul tău și apoi la Privacy settings. Acolo vei găsi următoarele variante:

1. Privacy settings > Friends > Limit the Audience for Past Posts

Poți limita accesul la postările tale făcute până la data schimbării setărilor. Dacă ai dat share unui status în afara cercului de prieteni, prin activarea acestei opțiuni, conținutul va fi marcat ca fiind împărtășit doar cu prietenii tăi. Deci dacă ai poze în ipostaze mai puțin flatante, poți fie să le ștergi, fie să folosești această opțiune.

2. Privacy settings > Friends > How You Connect

În această secțiune poți alege:

3. Privacy settings > Friends > How You Connect > Subscribers tab – Settings

Aici poți vedea lista de ”Public subscribers” și ”Friends subscribers” la profilul tău. De asemenea, în secțiunea ”Settings”, poți activa sau dezactiva această opțiune, poți:

Așadar, abia aștept să se propage definitiv opțiunea de ”Subscribe” și utilizatorii să înceapă să o folosească, fiindcă o consider extrem de utilă. Toate aceste setări prezentate mai sus nu fac decât să-ți dea și mai mult control al modului în care alegi să interacționezi cu alți utilizatori și te pot ajuta să-ți construiești un filtru de informații extrem de practic.

Tu ce alegi: să fii prieten, subscriber sau fan?

[Sursa foto.]