PR-ul castiga teren in relatia cu bloggerii
Astăzi Cristi Manafu a făcut publice datele unui sondaj realizat cu ajutorul a 87 de bloggeri care au nominalizat agențiile cu care au lucrat cel mai bine anul trecut. Mai toți participanții la sondaj au observat o evoluție interesantă a relațiilor cu bloggerii, și anume faptul că agențiile din top 5 sunt de relații publice.
Această transformare este una esențială, fiindcă demonstrează două lucruri importante:
– faptul că agențiile de relații publice fac pași importanți în adaptarea la mediul digital, iar experiența în media relations ajută foarte mult în stabilirea de relații cu stakeholders.
– fudamentul strategic pe care îl oferă relațiile publice oferă posibilitatea de a construi relații de lungă durată, care se încadrează într-o direcție de comunicare cu obiective pe termen lung. Acest lucru spre deosebire de agențiile de digital care au tendința de a comunica ceva mai fragmentat, pe proiecte și campanii pe termen limitat.
Desigur, acest sondaj poate oferi doar o perspectivă subiectivă asupra relației dintre agenții și bloggeri, însă numărul de campanii și proiecte care implică blogosfera demonstrează că există activitate în această zonă și că potențialul pentru rezultate bune pentru toate părțile implicate este foarte mare.
Aș vrea să citiți și două precizări importante pe care le-a făcut Cristi Manafu față de acest sondaj:
Despre metoda sondajului:
NU ESTE un top al agentiilor care au facut campanii. Este un top care a luat in considerare experienta personala a celor 87 de respondenti. O experienta de orice fel (inclusiv campanii, invitatii la evenimente, comunicate de presa primite sau awareness-ul pe care actiunile agentiilor il lasa in piata).
Despre obiectivul sondajului:
Am muncit mult la acest sondaj. Sper sa il gasiti util. L-am creat pentru a oferi un pic de transparenta in relatia bloggeri – agentii, dar si pentru a lasa loc “de mai bine” in colaborari viitoare. Bloggerii isi pot evalua colaborarile deja avute, agentiile pot analiza astfel ce face concurenta.
De asemenea, Hoinaru și Auraș au făcut câteva observații foarte bune.
Așadar, iată agențiile nominalizate cel mai des de către bloggerii participanți la sondaj, printre care mă număr și eu:
Dacă sunteți interesați să vă consolidați cunoștințele de relații publice, nu uitați că la final de lună va avea loc PR Forum 2014, care anul acesta are o serie de invitați excepționali.