Peugeot 2008 – crossover-ul calator

De fiecare dată când pornesc la drum cu o mașină nouă, am emoții. E ca o primă întâlnire, când încerci să-ți dai seama în ce parte a lui e mai comod să stai, care e unghiul său cel mai bun și cum învață să aibă grijă de tine. Față noul Peugeot 2008 am avut însă un sentiment de familiaritate care ne-a legat imediat. Poate pentru că e atât de comod. Sau poate pentru că se conduce atât de ușor.

4

Familia Peugeot

N-am aflat cum îi cheamă, așa că i-am botezat familia Peugeot. Au venit în parcarea benzinăriei la noi să ne întrebe de noul 2008. Soțul și soția ne-au rugat să-i lăsăm să vadă interiorul, ne-au întrebat cât consumă, cum se comportă la drum, dacă suntem mulțumiți de ea. Le-am răspuns atât cât știam, căci abia plecasem la drum, zâmbind bucuroși să vedem o dovadă de afecțiune așa de mare pentru brand. Acasă mai aveau două Peugeot-uri și voiau să-l cumpere pe al treilea. La final ne-au urat s-o stăpânim sănătoși, convinși fiind că n-aveam cum să o nu o cumpărăm după acest test drive. Am plecat mai departe cu zâmbetul pe buze, sperând că i-am ajutat să ia o decizie corectă și bucuroși că mai înțelegem câte ceva din farmecul Peugeot.

IMG_2370

Dobrogea în ritmul francezilor

Drumul care șerpuiește dinspre Năvodari spre Tulcea e acoperit de asfalt negru, proaspăt, și se întinde printre dealuri și câmpii, la asfințit. În mașină e liniște completă, fiindcă antifonarea lui Peugeot 2008 e făcută excelent. Se aude doar vocea blândă a lui Andrea Bocelli, iar suspensiile moi ne relaxează complet. Volanul e atât de flexibil, încât poate fi condus cu un deget (ceea ce nu recomand niciodată!). Telefonul stă la încărcat în portul USB și nu-mi fac griji că voi rămâne fără baterie dacă fac music streaming de pe el.

Și apoi ajungem acolo unde ne-am dorit. Din vârful dealului ne privește semeț, de mii de ani, Enisala, una dintre cetățile mele preferate. L-am adus pe noul 2008 să vadă minunea așa cum aduci un copil. Întâlnirea între nou și vechi, dar cumva o potrivire de mentalitate, un pas către progres, așa cum fusese Enisala atunci și cum e Peugeot acum. Dorința de a fi mai buni, de a evolua, de a îmbunătăți detaliile care ne fac viața mai frumoasă și mai ușoară.

IMG_2358

Ne atașasem de el (sau ea?) în două zile foarte mult. Ne-a primit cu portbagajul deschis și pedala de accelerație pregătită. 🙂 N-am făcut nicio nebunie, căci motorul de 1.2 pe benzină dezvoltă 82 de cai, care sunt suficienți să călătorești comod, dar nu-ți satisfac dorințele de vitezoman. Și nici n-are cum, căci noul 2008 e mai degrabă o mașină de familie, elegantă și sigură. Trebuie însă un pic mai multă planificare în depășiri, ca să nu rămâi fără putere, însă nu am uitat nicio clipă că 2008 e o mașină gândită pentru oraș, acolo unde excelează.

Garda ceva mai ridicată la sol ne-a dus cu gândul la un SUV veritabil, așa că ne-am avântat la câțiva metri de asfalt, pentru impresie artistică. 🙂 Desigur, la aceasta au contribuit design-ul fluid, dar impunător, din care se fac remarcate mai ales farurile din spate, în formă de gheară, care arată excelent. Liniile caroseriei se arcuiesc într-un joc subtil al formelor, devenind, pe rând, masculine sau feminine, în funcție de cine se urcă la volan.

Dimensiunile sunt ideale pentru mediul urban, fiind o mașină extrem de spațioasă, fără a ocupa două locuri de parcare în oraș. Bordul mi-a adus aminte de cel al noului 208, cu o serie de excepții, precum tipul de plastic de pe bord, care mi s-a părut că arată foarte bine în acest crossover.

Mi-a plăcut postura ceva mai înaltă la volan și din nou remarc scaunele extrem de comode, cu alură sport, care încadrează foarte bine corpul. Iar sistemul audio m-a impresionat de-a dreptul! Sunet impecabil și nedistorsionat, chiar și la volume mai mari. Asta ne-a făcut drumul excelent.

Consumul agregat, urban-extraurban, a fost 6,2l pe o distanță de 700 km parcursă prin Constanța, București, Năvodari, autostradă și drumuri județene dobrogene. Ce tipuri de motorizări puteți alege și o perspectivă ceva mai tehnică puteți citi în test drive-ul de pe Wall-Street.ro, care oferă o opinie masculină mai avizată.

Pasagerii din dreapta nu se vor plictisi, căci dacă vor să fie DJ, au la dispoziție un ecran tactil de 7 inci de unde pot controla tot felul de opțiuni ale sistemului media și nu numai. Partea bună e că poți folosi separat încărcătorul de la brichetă pentru a încărca un telefon, în timp ce asculți muzică de pe cel conectat la USB, care se încarcă și el. Pentru cei care au tot timpul la ei multe gadget-uri, acesta e cu siguranță un punct forte.

colaj 2 - Copy

Prețul noului Peugeot 2008 pornește de la 11.237 euro cu TVA și primă de casare incluse și poate ajunge până la 20.000 de euro cu TVA pentru o echipare cu tot ce ți-ai putea dori pentru o mașină de familie.

6

Eu am savurat fiecare clipă petrecută la volanul noului Peugeot 2008, unde m-am simțit în siguranță și relaxată. M-am bucurat de simțul estetic specific franțuzesc, de grija pentru detalii, de elementele simpatice și utile, dar mai ales de senzația de plutire pe care o oferă mașina. Acest crossover se potrivește perfect cu spiritul orașului, dar și cu escapadele de weekend, cu întâlnirile de business, dar și cu cinele romantice în doi. E acel tip de mașină care vrei să facă parte din viața ta.

colaj 1 - Copy

Mulțumirile se întreaptă către Eurial Invest, care promovează cu pasiune noile modele Peugeot, așa cum fac cei care înțeleg cu adevărat esența acestui brand.

IMG_2375

PS: Ce credeți că am găsit în torpedoul lui 2008?

3 Responses

  1. raudemusca
    Aug 22, 2013 - 04:52 PM

    Aer conditionat si rece, bun pentru pastrat o apa la drum lung?

    Reply
    • Andra Zaharia
      Aug 22, 2013 - 04:58 PM

      Asta fara doar si poate. 😀 Cat sa stea si inghetata inghetata pt cateva minute, chiar. 🙂

      Reply

Trackbacks/Pingbacks

  1. | Peugeot 308 – confort si naturalete

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.