Paul Holmes la PR Forum 2014
Cu siguranță Paul Holmes a fost vedeta zilei de ieri, petrecută la PR Forum. În jumătatea de oră în care am avut ocazia să-l ascultăm, am reținut o mulțime de sfaturi utile și de observații esențiale cu privire la evoluția domeniului relațiilor publice, pe care rareori le găsești atât de bine structurate.
Am decis că cea mai bună soluție ar fi să le grupez într-o prezentare pe care să o puteți reciti oricând simțiți nevoia de a vă readuce aminte de câteva transformări ale domeniului comunicării care ne afectează nu doar pe noi, cei implicați în mod direct în domeniu, ci și pe publicurile organizațiilor pentru care comunicăm.
Desigur, pe lângă această prezentare, contribuțiile celorlalți speakeri au furnizat și ele teme de gândire importante. Voi enumera mai jos acele puncte cheie abordate care mi-au atras atenția:
– bugete de comunicare nu au existat niciodată, dar este nevoie să asigurăm continuitate clienților și să le oferim siguranța că echipa va rămâne alături de management în situații dramatice.
– când bugetele scad, obiectivele comunicării se schimbă și ele, printr-o reprioritizare a agendei de comunicare.
– PR-ul are capacitata de a decela între un moment de panică justificat și unul nejustificat.
– doar prin comunicarea internă poți fi cu adevărat autentic, de aceea acest filtru trebuie aplicat oricărei campanii; comunicarea internă este un proces de prevenție.
– PR-ul nu face doar awareness, ci mult mai mult de atât, însă clienții au în continuare nevoie de educație pentru a percepe valoarea celorlaltor servicii oferite.
– reputația rămâne cel mai important indicator pentru CEOs și este nevoie de instrumente de reputation tracking.
– 60% este lucru cu clientul și 40% comunicare în exterior.
– CEO-ul lider foloseste PR-ul, iar CEO-ul manager contestă PR-ul.
– PR-ul concurează cu digitalul și cu creația.
– clienții sunt tot mai încrezători și dau consultanților de PR provocări tot mai mari, chiar peste puterile de execuție ale acestora uneori.
– în social media, ca brand, trebuie să fii capabil să-și susții punctele de vedere.
– PR-ul are capacitatea de a empatiza cu publicul țintă, în toate segmentele tale, ceea ce este o capacitate unică.
– PR-ul stăpânește arta conversației, indiferent de platformă. De aceea PR-ul nu trebuie să fie atras de orice canal care apare.
– Audit și cercetare – cel mai rar cerute servicii. Monitorizarea (dar nu și evaluarea) – printre cele mai cerute servicii. Când vine vorba de analiza rezultatelor, clienții nu mai vor sa aloce bugete.
– agenției i se cere să aplice un filtru profesionist asupra unei cantități mari de informație pentru a livra un raport cât mai succinct, pe care un CEO poate să-l parcurgă în rutina sa zilnică.
– altruismul în comunicare: cu cât companiile vor oferi mai mult comunității prin comunicare, cu atât vor primi mai mult.
– companiile și consultantii de PR sunt parteneri. Companiile trebuie să acorde mai multă încredere agențiilor în capacitatea lor de a acționa strategic.
– pre-condiții ale succesului în comunicare: auteticitate, real time marketing, realizat în mod strategic (identificarea oportunității și a riscului), și mobile marketing.
Bonus: o prezentare excelentă despre importanța big data pentru domeniul de relații publice.