Discutam despre city apps la TechHub Meetup

Săptămâna aceasta la TechHub Bucharest mi se va îndeplini o dorință pe care o am de multă vreme, și anume aceea de a explora tema aplicațiilor făcute pentru a ușura viața locuitorilor din orașe, în special din orașele mari.

Eu cred că tehnologia ne poate face viața mai ușoară și cred că mințile agile ale antreprenorilor pot genera produse și platforme care să eficientizeze marele oraș și straturile sale de infrastructură, oriunde s-ar afla acesta. Gândiți-vă doar cât de ușor ne-ar fi dacă toate sistemele de transport ar putea transmite, în timp real, date către o aplicație gratuită pentru locuitori, în care să fie coroborate informații despre trafic, programul mijloacelor de transport, gradul de aglomerație, rute ocolitoare etc. Cum ar fi dacă am putea ști ce zone ale orașului pot fi revitalizate prin proiecte speciale (așa cum am aflat că se întâmplă în Amsterdam)? Posibilitățile sunt nelimitate, aș îndrăzni să spun.

Clipboard01

Încercări în această zonă avem deja, însă cu siguranță sunt multe de făcut și există la fel de mulți developers interesați să realizeze aplicații cu aspect practic. Desigur, în crearea de city apps, așa cum sunt denumite, intervine și chestiunea colaborării cu instituții publice, care nu este niciodată ușoară. Însă invitații noștri de joi seară ne vor ajuta să aflăm cum putem aborda și această provocare (pentru că nu aș folosi termenul de obstacol).

Fiindcă am onoarea să moderez acest eveniment, mă voi strădui să pun întrebări cât mai utile și relevante pentru a obține răspunsuri care să ne ajute pe toți, fiindcă, în final, o suită de aplicații bune este de natură să ne fie tuturor de folos.

Așadar, sper să ne întâlnim joi la TechHub Bucharest, de la 18:30 pentru meet-ul cu tema: How tech is disrupting cities.

disrupting cities

PS: Tot legat de TechHub Bucharest, voiam să mă mândresc cu unul dintre startup-urile cu care împart spațiul de lucru, GloriaFood. Este o echipă extraordinară, pe care vă recomand să o urmăriți.

Ce ai face daca ti-ai putea accesa toata capacitatea creierului?

Cândva zilele trecute am văzut un film care cumva mi-a scăpat în anul în care a fost lansat. E vorba de Limitless și probabil multora dintre voi le este cunoscut. Ideea filmului pune niște probleme interesante: care ar fi oportunitățile și consecințele capacității de a accesa întregul potențial al creierului uman prin ingerarea unei pastile.

Filmul este foarte antrenant și bine făcut, motive pentru care vi-l recomand, dar acum e timpul pentru ce voiam să vă arăt de fapt. O companie din UK pretinde că a descoperit o pastilă reală care are efectele pilulei din Limitless, numită Modafinil. Iată ce spun aceștia:

Officially its used to treat conditions that cause daytime sleepiness such as narcolepsy, however academics from top universities are using this pill to improve mental energy, focus and exam results.

Clipul de mai jos explică anumite detalii legate de ce conține pastila și cum funcționează, iar curajoșii o pot chiar încerca, gratuit sau plătind cu metode clasice sau chiar mai puțin clasice (Bitcoin).

http://www.youtube.com/watch?v=OeY9IY8HFCY

Personal, nu i-aș încuraja pe cei care sunt suficient de îndrăzneți pentru a testa efectele pastilei, însă nu neg că ideea de a explora potențialul creierului uman este una interesantă și tentantă. Cum ar fi să poți avea la îndemână, ca și când ai căuta într-un fișier, orice amintire, tot ce ai citit sau învățat? Dacă am aveam cu toții IQ-ul crescut, oare cum s-ar schimba lumea? Multe întrebări pentru care, poate, într-o bună zi, vom avea un răspuns. Până atunci, urmăresc cu interes thread-ul de pe Reddit despre acest medicament.

(Ne)asteptate

Să vă spun o ”teorie” a mea, dezvoltată pe durata a câțiva ani (nu puțini) de cercetări empirice: dacă vreți să faceți un om fericit, surprindeți-l! Chiar dacă veți auzi păreri precum ”mie nu-mi plac surprizele” sau ”pe mine nu mă poate surprinde nimic”, o să vă rog să mă credeți pe cuvânt de data asta și să vă asumați riscul.

Din perspectivă biologică, se pare că surprizele ne stimulează mai mult creierul, fiindcă, la nivel subconștient, ne dorim mai mult să fim surprinși decât să ne bucurăm de o experiență plăcută pe care o putem anticipa. De aceea clipurile care mizează pe întorsături de situație ajung virale, de aceea poveștile cu final neașteptat sunt cele care ne rămân mai mult în minte.

Ne-așteptată – cunvântul spune tot despre experiența intensă a unei surprize: cu toții tânjim după acel sentiment unic de emoție și fericire pură când ti se înmoaie genunchii și nu te poți opri din zâmbit. Am reușit să ofer câteva astfel de momente unor oameni dragi și tare recunoscătoare sunt pentru asta.

shutterstock_157036721
colorful balloon via Shutterstock

Oamenii sunt fericiți când li se arată bunăvoință, afecțiune sau recunoștință din senin. Aceste mici gesturi ne reamintesc de natura nobilă a umanității, ne descrețesc frunțile și ne încarcă de energie pozitivă. Poate fi ceva simplu, precum a găsi un buchet de flori pe masă când ajungi acasă. Poate fi darul pe care îl faci unui om drag pentru că îl apreciezi.

O să folosesc aici, fără teamă, un clișeu în care cred: nu avem nevoie de zile marcate în calendar pentru a le arăta celorlalți că ne pasă de ei. Tocmai au trecut 1 și 8 martie și nu cu mult înainte am avut Valentine’s Day și Dragobete, prilej de goană prin oraș după cadouri. Alegerea unui dar ar trebui să fie o clipă de bucurie și relaxare, un moment de a retrăi în tihnă experiențele frumoase care te leagă de persoana pe care vrei să o cadorisești.

Așa că vă propun astfel: alegeți un om din viața voastră pe care să-l surprindeți în viitorul apropiat. Poate fi oricine vreți voi. Dacă se întâmplă însă să fie o doamnă sau domnișoară, vă spun sigur că alegerea de produse cosmetice este cea mai potrivită. Chiar dacă nu știi exact ce să alegi, pe site-ul Farmec ai toate informațiile care să te ghideze: grupa de vârstă căreia i se adresează fiecare produs, modul în care se folosește și comentarii de la clienți care au folosit deja produsele.

Pentru o domnișoară peste 25 de ani care știe că tenul ei are nevoie de îngrijire în prag de primăvară aș alege fiolele cu colagen. Pentru o domniță care își iubește părul și-l vrea sănătos, aș opta pentru kitul de tratament pentru regenerare. La bunica mea dragă m-aș duce cu Doina. Pentru mâinile mamei care m-au îngrijit cu atâta dragoste aș pregăti o cremă regenerantă. Iar pentru cele mai bune prietene aș alege Farmec Collection și am da împreună culoare primăverii.

Surprizele nu trebuie să fie scumpe și nici făcute din obligație. Ele pot fi mărunte, dese, pline de emoție, entuziaste, neplanificate, visate, dar cert e că vor fi mereu speciale, mai ales pe o vreme ca aceasta, când ne adunăm ultimele fărâme de energie în căutarea soarelui de primăvară.

Așadar, dacă și voi iubiți surprizele, eliberați una în univers. Cu siguranță se va întoarce la voi la un moment dat! 😉

Andra-Zaharia-web

PS: La sfârșitul lunii merg la Cluj și prima destinație este Centrul de Frumusețe Farmec. Să vă aduc ceva? 🙂

PR-ul castiga teren in relatia cu bloggerii

Astăzi Cristi Manafu a făcut publice datele unui sondaj realizat cu ajutorul a 87 de bloggeri care au nominalizat agențiile cu care au lucrat cel mai bine anul trecut. Mai toți participanții la sondaj au observat o evoluție interesantă a relațiilor cu bloggerii, și anume faptul că agențiile din top 5 sunt de relații publice.

Această transformare este una esențială, fiindcă demonstrează două lucruri importante:
– faptul că agențiile de relații publice fac pași importanți în adaptarea la mediul digital, iar experiența în media relations ajută foarte mult în stabilirea de relații cu stakeholders.
– fudamentul strategic pe care îl oferă relațiile publice oferă posibilitatea de a construi relații de lungă durată, care se încadrează într-o direcție de comunicare cu obiective pe termen lung. Acest lucru spre deosebire de agențiile de digital care au tendința de a comunica ceva mai fragmentat, pe proiecte și campanii pe termen limitat.

Desigur, acest sondaj poate oferi doar o perspectivă subiectivă asupra relației dintre agenții și bloggeri, însă numărul de campanii și proiecte care implică blogosfera demonstrează că există activitate în această zonă și că potențialul pentru rezultate bune pentru toate părțile implicate este foarte mare.

Aș vrea să citiți și două precizări importante pe care le-a făcut Cristi Manafu față de acest sondaj:

Despre metoda sondajului:

NU ESTE un top al agentiilor care au facut campanii. Este un top care a luat in considerare experienta personala a celor 87 de respondenti. O experienta de orice fel (inclusiv campanii, invitatii la evenimente, comunicate de presa primite sau awareness-ul pe care actiunile agentiilor il lasa in piata).

Despre obiectivul sondajului:

Am muncit mult la acest sondaj. Sper sa il gasiti util. L-am creat pentru a oferi un pic de transparenta in relatia bloggeri – agentii, dar si pentru a lasa loc “de mai bine” in colaborari viitoare. Bloggerii isi pot evalua colaborarile deja avute, agentiile pot analiza astfel ce face concurenta.

De asemenea, Hoinaru și Auraș au făcut câteva observații foarte bune.

Așadar, iată agențiile nominalizate cel mai des de către bloggerii participanți la sondaj, printre care mă număr și eu:

Top-Agentii-in-Blogosfera

Dacă sunteți interesați să vă consolidați cunoștințele de relații publice, nu uitați că la final de lună va avea loc PR Forum 2014, care anul acesta are o serie de invitați excepționali.

Paul Holmes vine la PR Forum 2014

Oricât de profund implicată aș fi în digital, formarea mea profesională de bază este aceea de specialist în relații publice. Pe băncile facultății de Litere, secția Comunicare și Relații publice, am învățat foarte multe noțiuni fundamentale pe care le aplic și astăzi, structuri de campanii și abordări care îmi folosesc în mod constant în munca pe care o fac. Flexibilitatea acestui domeniu și versalititatea sa mi-au dat un avantaj competitiv consistent în carieră și de multe ori revin la învățăturile din relații publice pentru a-mi consolida cunoștințele și pentru a adăuga altele.

pr forum 2014 speakeri internationali

PR-ul creează valoare – aceasta e tema sub care se desfășoară anul acesta PR Forum, care, pentru mine, reprezintă un prilej unic de a-l asculta pe renumitul Paul Holmes (fondator & CEO The Holmes Report & SABRE Awards), alături de alți invitați internaționali și locali pe care îi admir:
Pascal Beucler – Senior Vice President & Chief Strategy Officer, MSLGROUP, care are peste 27 de ani experiență în PR și comunicare, fiind specialist în dezvoltarea strategiilor de branding și business.
Boris Beker – Managing Partner la Chapter 4 Group, specializat în domeniul responsabilității sociale și a crizelor de imagine.
Hortensia Năstase – Managing Partner, GolinHarris București
Crenguța Roșu – Managing Partner, DC Communication
Ioana Mănoiu – Managing Partner, GMP PR și mulți alții.

pr forum 2014

Eu eram încă la facultate când a avut loc prima ediție PR Forum, iar acum, 8 ani mai târziu, mă bucur să pot susține acest eveniment ce anul acesta abordează o serie de teme importante pentru mine și pentru orice om de comunicare:
tendințe în relațiile publice – pentru că este nevoie să avem o bună înțelegere a schimbărilor fundamentale care transformă domeniul relațiilor publice;
provocări și oportunități ale domeniului – pentru că trebuie să știm cum ne putem echipa cu abilități și informații care să ne facă flexibili, adaptabili și competitivi într=o piață tot mai fragmentată;
comunicare integrată – fiindcă, așa cum știu din facultate și mi-a rămas literă de lege, specialistul de relații publice trebuie să aibă o pregătire multidisciplinară prin excelență.
social media în PR – fiindcă nimic nu se mai face în comunicare fără măcar o latură digitală.
bune practici în PR – pentru că e nevoie să ne punem mereu întrebări legate de aspectul etic al profesiei de practician de relații publice, în special într-un mediu în care granițele de tot felul au devenit permeabile.
studii de caz actuale – care eu aș dori să fie tot mai bine evidențiate, pentru a stabili așteptări corecte atât din partea clienților, cât și din partea specialiștilor de relații publice.

Consider că este extrem de important ca, dincolo de practica zilnică a profesiei de om de comunicare, ca dincolo de ceea ce învățăm pe cont propriu, să ne rezervăm, periodic, măcar o zi dedicată reflecției asupra practicilor din domeniu și transformărilor la nivel macro. PR Forum 2014 este o astfel de oportunitate, care combină cu succes posibilitatea unei reflecții cu dezbaterile bine structurate alături de oameni experimentați din domeniu. Eu voi fi acolo pe 26-27 martie și sper că și voi la fel.