PORC – colectia Bucuresti

Fie că iubim sau detestăm Bucureștiul, cert e că această capitală e un oraș care își lasă amprenta asupra noastră, într-un fel sau altul. Fie că ne face mai puternici, mai cinici sau ne îndeamnă să căutăm provocări noi, Bucureștiul devine parte din noi.

Și e mare lucru că avem un brand care este născut și crescut pe străzile din București, de către oameni care înțeleg esența orașului mai bine decât oricine. Aceștia sunt oamenii care ar putea oricând defini brandul acestui oraș, pentru că ei sunt București.

Sunt mare fană a produselor Porc, lansate de către Deliric și echipa sa, iar textele și versurile sale mă ajută să înțeleg și mai bine istoria recentă a unui oraș care nu ezită niciodată să mă surprindă:

Suntem cine suntem pentru că venim de unde venim. Suntem suma a tot ceea ce am văzut, am auzit și am trăit aici. Suntem rezultatul locului din care ne tragem, al mediului cu care ne identificăm. Numele noastre sunt pictate pe ziduri, aventurile noastre sunt cântate în melodii iar numele orașului stă scris pe noi, pentru ca lumea întreagă să știe cine suntem și de unde venim.

Sursa.

Video & Special Swag: Dragos Ometita & Vlad Giogu
Music: Silent Strike
Models: Olga Popescu, Maia Theodora, Draganescu Razvan, Teo d’Or

porc produse

Și poate veți vrea să aflați și povestea fotografiilor făcute pentru acestă colecție, poveste surprinsă într-un interviu pe IQads.ro.

Cât despre mine, următorul lucru de pe wishlist din colecția București este snapback-ul ăsta.

Castigatorii Imagine Cup: minti tinere si inovatoare

De fiecare dată când aud despre echipe de tineri care lucrează cu pasiune la proiectele lor și primesc validare din partea unor specialiști îmi consolidez convingerea că ne așteaptă lucruri interesante. Un astfel de exemplu recent este competiția Imagine Cup organizată de Microsoft, unde 9 echipe din 4 orașe din țară au concurat în cadrul a 3 secțiuni de concurs: Innovation, Games, World Citizenship.

Anul acesta, pe lângă dimensiunea tehnică, competiția și-a asumat și o latură antreprenorială, stimulând concurenții prin numeroase oportunități de învățare care să-i ajute să învețe traseul de parcurs pentru dezvoltarea unui produs de software.

Cătălin Diț, Director de Platforme pentru Dezvoltatori, Microsoft România:

Imagine Cup a devenit o tradiție în România, cu peste 8.000 de studenți participanți în cele 12 ediții, construind numeroase proiecte inovatoare. Dintre aceștia, cei mai buni ne-au reprezentat cu succes la finale globale, România ocupând locuri pe podium în multe ediții din trecut. Ne bucurăm să cunoaștem în fiecare an studenți pasionați și hotătâți să impresioneze prin propriile competențe și produsele dezvoltate, care merg mai departe și își lansează proiectul început în cadrul Imagine Cup sau își pornesc chiar propriile afaceri.″

Cine sunt câștigătorii?

Câștigătorii etapei naționale a Imagine Cup sunt 3 echipe ambițioase, care au dezvoltat produse ce par a fi rezultatul muncii unuor antreprenori ce au măcar peste 20 de ani. Surpriza și entuziasmul vin din faptul că acești tineri sunt abia la nivelul liceului și au timp să devină foarte buni până la momentul absolvirii unei facultăți.

Secțiunea Innovation: echipa SMT, reprezentând Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, formată din Bogdan Andrei Pop, Bogdan Mursa și Rareș Urdea, mentor Dan Suciu.

Echipa SMT

Scopul principal al aplicației lor este de a oferi o modalitate flexibilă, profesionistă și distractivă de a menține programul de exerciții de recuperare a pacienților, fără efectele psihologice negative întâlnite în sălile de recuperare fizică.

Secțiunea Games: echipa Scripters din partea Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, formată din Alexandru Marinescu, Cristina Dochițoiu și Horia Ardelean, mentor Simona Motogna.

Echipa Scripters

Aplicația propusă de ei este o platformă online de storytelling interactiv, în care utilizatorii pot crea și parcurge povești ce lasă cititorul să decidă acțiunea și parcursul poveștii. Jocul avansează prin decizii și prin completarea puzzle-urilor specifice fiecărei întrebări, oferind astfel o experiență de utilizator aparte.

Secțiunea World Citizenship: echipa Lumen din Deva, formată din Cornel Amariei și Cristian Dragomir.

Echipa Lumen

Soluția propusă, Lumen S, este o platformă adresată oamenilor cu dificultăți de vedere, ce permite navigarea, comunicarea, citirea și obținerea de informații referitoare la mediul înconjurător, toate într-o modalitate mult mai facilă.

Echipele SMT, Scripters și Lumen ne vor reprezinta țara în cadrul finalei regionale, ce va avea loc în mai, urmând ca în perioada 29 iulie – 3 august să aibă loc finala globală în Seattle.

E bine și sănătos că avem tineri care fac mai mult decât minimul posibil, care au energie și pasiune pentru a dezvolta proiecte și produse și pentru a asimila și abilități practice, odată cu cele teoretice. Și nu cred că acești tineri pot fi numărați pe degete, fiindcă sunt peste tot, dar au nevoie de susținere, materială și profesională ca să facă un pas în față, dar și de mentori care să-i ajute să se dezvolte frumos. Să tot avem vești bune despre ei și peste câțiva ani să citim despre startup-urile pe care le-au fondat pe TechCrunch. 🙂

Cine l-a intrecut pe Iepurasul de Paste

Dacă ar fi ca povestea Iepurașului de Paște să se nască luna aceasta, eu știu sigur de cine ar fi inspirată. În aprilie, o echipă tare dragă mie a vrut să se întreacă pe sine, așa că ne-a pregătit atâtea suprize, încât nici nu știu cu ce să încep. Simt în mesajele pe care le primesc de la ei entuziasmul autentic al unor oameni care așteaptă cu nerăbdare feedback de la cei care le folosesc produsele pe care le-au creat cu pasiune și multă muncă. Așa că haideți să le dăm o mână de ajutor, asa cum ne dau și ei la curățenia de primăvară.

Primăvară-n suflet și în casă

E vreme de deschis ferestre și dereticat energic prin toate colțurile, de umplut casa de lalele și chiar dacă vreo ploaie scurtă murdărește geamurile abia șterse, noi nu ne dăm bătute, așa-i doamnelor? Și avem ajutor de nădejde: gamele Nufăr și Triumf de la Farmec, care conțin absolut tot ce-ți trebuie pentru făcut curat în casă. Mie nu-mi lipsește niciodată Nufăr detartrant spre exemplu, pe care și mama mea l-a folosit toată viața.

Dacă le-ncerci și tu până la final de lună (30 aprilie), Farmec așteaptă părerea ta pe o pagină special creată, unde poți câştiga un voucher de 50 de lei în magazinul online farmec.ro! Eu deja mă distrez cu noul prieten, recent lansatul Nufăr verde pentru veselă și turnul de vase nu are nicio șansă în fața mea. 🙂 Desigur, nici Triumf pentru veselă nu-i mai prejos.

Easter egg hunt!

Cum jocul și joaca sunt bune în toate, mai ales când te fac să zâmbești și-ți cheamă și norocul în ajutor, Farmec a pus la cale o vânătoare de ouă de aur pe site. Iată ce ne spune echipa fermecată:

Pentru că ne plac poveștile românești și suntem în prag de sărbătoare, ne-am inspirat din “Prâslea cel voinic și merele de aur” și am născocit o promoție fermecătoare! Povestea începe pe site-ul farmec.ro, unde trebuie să găsiți produsele care conțin în detaliu de produs imaginea cu oul de aur. Continuați povestea adăugând produsul respectiv în coș, iar la finalizarea comenzii vă bucurați de o reducere de 10%, aplicată la toata valoarea produselor.

În acest context eu cred că echipa Farmec l-a întrecut pe Iepurașul de Paște la făcut surprize și cadouri!

Serial nou pentru techies: Silicon Valley (HBO)

Așteptam de multă vreme un serial care să abordeze acest univers extrem de interesant al lumii tech și iată că a venit vremea si pentru asta. HBO s-a apucat să producă Silicon Valley, o comedie ce-și propune să aducă pe ecranele tuturor câteva povești din ce înseamnă viața unui antreprenor în tehnologie.

Actorii par bine aleși, iar, în mod specific, pot spune ca pe Kumail Nanjiani îl știu din Franklin & Bash și e un actor tare simpatic, care cu siguranță se va potrivit în peisaj.

După ce am văzut primul episod pot spune ca începutul e unul promițător, mai ales pentru că folosește mulți termeni de jargon profesional, fie de natură tehnică sau legați de sfera antreprenorială. De asemenea, în serial veți vedea și multe stereotipuri care sunt exploatate în mod hilar, însă pentru publicul larg nu cred că vor fi relevante. De altfel, cred că scopul HBO cu acest serial nu este abordarea unei mase de telespectatori, ci atragerea unui public tânăr și orientat către tehnologie, care modelează multe planuri sociale în această perioadă.

Eu am adăugat astfel un nou serial pe lista deja prea lungă. Voi l-ați văzut?

5 schimbari din tehnologie care ne influenteaza

Fie că suntem mai aproape sau mai departe de domeniul tehnologiei, cu toții folosim aplicații smartphones, internet sau măcar un mijloc tehnologic care ne ajută într-un fel sau altul. Fiindcă e important să fim conștienți și de responsabilitățile care vin ca urmare a integrării profunde a tehnologiei în viața noastră, am făcut o listă scurtă cu top 5 schimbări care au loc în această perioadă și care ne influențează, în mod evident sau mai discret.

5 schimbari in tech (1)

1. Scade încrederea în aplicațiile mobile:

The less confidence people have in their mobile device, the less they will use it and the apps on it. That’s bad news for everyone.

2. Trăim în era supravegherii în masă, dar asta nu înseamnă că trebuie să abolim dreptul la online privacy, ba dimpotrivă.

I’m mostly worried about people who think there should be no privacy on the internet.
Would you give your credit card and PIN number to anyone you meet on the street? It’s the same thing with privacy.
Having our privacy invaded means that some of us will lose money, some of us will lose friends, some of will encounter nasty experiences online and maybe even offline.
We need privacy.
Privacy is a human right, deeply embedded in our DNA structure.

3. Tarifele de roaming vor fi desființate începând cu decembrie 2015, printr-o hotărâre a Parlamentului European:

Today the European Parliament voted to end roaming charges by Christmas 2015, as part of a wider vote in support to the Commission’s proposed regulation for a “Connected Continent” (telecoms single market).

4. Atât actualii, cât și viitorii posesori de cartele pre-pay vor trebui să se înregistreze cu nume, prenume, serie și număr CI și CNP la operatorul de telefonie mobilă la care au numărul.

Toți deținătorii de cartele telefonice pre-plătite vor trebui să se înregistreze și să depună acte de identitate începand cu 1 ianuarie 2015.

5. Parlamentul European a votat o lege clară care susține conceptul de net neutrality, ce presupune că niciun furnizor de internet nu are voie să cenzureze accesul la anumite site-uri sau să împiedice în vreun fel accesarea lor. Ne putem considera extrem de norocoși, fiindcă în Statele Unite situația este exact invers, ceea ce afectează profund multe companii de tehnologie.

The European Parliament has voted to protect net neutrality, limiting the power of telecoms providers to charge third parties for faster network access.

Tu ce crezi că ar fi mai important de conștientizat legat de schimbările din tehnologie?

Rijks Museum din Amsterdam

8. RijksmuseumDintre toate muzeele pe care le-am văzut până acum, unul mi s-a întipărit în memorie mai bine decât toate celalalte. Desigur, nu am pretenția de a fi văzut cele mai frumoase muzee și sunt conștientă că mai am de vizitat multe asemenea locuri în care omenirea a adunat comori de toate felurile, însă Rijks Museum din Amsterdam e un loc aparte.

La începutul lunii trecute, după #WindowsAMS și înainte să fug spre aeroport, am avut un răgaz de câteva ore, care mi-a permis să mă pierd în muzeul recent renovat al olandezilor, unde se mândresc cu lucrări atât de valoroase, încât și o persoană neinițiată ca mine le poate aprecia. (Photo credit: John Lewis Marshall. Image courtesy of Rijksmuseum)

Cu o vechime de 125 de ani, Rijks Museum a fost adus în era noastră după un proces de renovare ce a durat 10 ani și a costat 375 milioane de euro, oferiți de Ministerul Educației, CUlturii și Științei al Olandei și din fondurile proprii ale muzeului. Doar ”The Night Watch” a lui Rembrandt a rămas în poziția pe care o ocupa de zeci de ani, în centrul clădirii, celelalte sute de lucrări fiind aranjate astfel încât să le poți urmări evoluția peste secole. Eu am fost norocoasă să am timp să parcurg 3 dintre traseele din ghidul audio (pe care vi-l recomand în orice muzeu din Amsterdam): traseul Epocii de Aur, traseul legat de arhitectura clădirii muzeului și traseul celor mai importante 20 de lucrări expuse.

9. Night Watch Gallery
Photo credit: Iwan Baan. Image courtesy of Rijksmuseum

Dincolo de picturi, la Rijks poți vedea și obiecte istorice și arte aplicate care ilustrează foarte frumos motto-ul muzeului: ”a feel for beauty, a sense of time”.

Colecțiile muzeului însumează peste 8000 de obiecte artistice și istorice, dispuse în 80 de galerii, ce spun povestea a 800 de ani de istorie neerlandeză, începând cu anul 1200 și până în prezent. Înainte de renovare, muzeul primea peste 1 milion de vizitatori anual, însă judecând după gradul de aglomerare al galeriilor pe care l-am trăit pe pielea mea, cred că această cifră va fi depășită anul acesta.

Îmi place mult atmosfera din muzeele din Amsterdam, căci am mai văzut câteva și anul trecut: te poți plimba relaxat peste tot, poți face fotografii în voie (lucru nemaiauzit în muzeele din România), ai la dispoziție cafenele și un gift shop generos, de unde poți cumpăra tot felul de obiecte imprimate cu operele de artă expuse în muzeu, de la creioane, la eșarfe de mătase de câteva zeci de euro buni. La fel de mult mi-au plăcut și librăria muzeului și grădina sa, în care m-am bucurat de soarele primăvăratic și o carte bună.

Aș reveni cu plăcere la Amsterdam de fiecare dată, fiindcă un oraș atâtde vibrant, care oferă atât de multe opțiuni pentru iubitorii de artă, de plimbări sau de muzică nu poate fi decât o destinație pe care ajungi să o iubești. Veți vrea să fotografiați orice colț, fiindcă totul pare desprins dintr-un board de pe Pinterest. 🙂 Și mai e ceva: Amsterdam nu e un oraș prea mare, căci îl poți bate la pas, și nici prea aglomerat, fiindcă, printr-un mod numai de ei știut, olandezii au reușit să integreze turiștii într-un mod plăcut în ritmul orașului lor.