Innofashion – viitorii designeri români

De 1 martie am fost la o prezentare de modă de suflet, din suflet. Este uimitor ce  poate face un grup de liceeni, atunci când pasiunea e mai puternică decât orice și atunci se bucură de sprijin. Echipa de comunicare de la Comisia Europeană a descoperit că elevii de la Liceul de Arte Plastice Tonitza nu au nici pe departe condițiile necesare pentru a lucre și pentru a-și pune talentul în valoare. Așa că au decis să le acorde sprijin. Ce a urmat a fost că ei și-au putut demonstra abilitățile și creativitatea, creând piese vestimentare făcute în totalitate din materiale reciclabile. Am rămas uimită să văd ce lucruri frumoase au ieșit din mâinile lor. Îi mulțumesc încă o dată Andreei Tănăsescu pentru invitație!

În definitiv, talentelor nu le trebuie decât puțină expunere pentru ca ele să înflorească. Și nu au nevoie doar de susținere, ci și de recunoaștere, pentru a se putea firma. Fiindcă voința, talentul și determinarea nu le lipsesc acestor tineri. Tot ce le trebuie este să se facă auziți și văzuți. Au nevoie ca cineva să-i îndrume și să le arate care sunt canalele prin care se pot promova și în ce fel pot face acest lucru. Au nevoie de cineva care să le indice cele mai potrivite surse de informație. În rest, sunt sigură că se vor descurca de minune. Și acest lucru s-a văzut în mod clar în prezentarea celor care fac parte din proiectul Innofashion. Elevii au fost consiliați de criticul de modă Ovidiu Buta. Mai mult, ei au avut parte de machiaj (Dana Argeșan) și hairstyling profesionist, care i-a ajutat să-și desăvârșească piesele vestimentare. Însuși șeful reprezentanței Comisiei Europene în România, Nicuale Idu, i-a prezentat pe tineri. În fața unei audiențe excelente, constituite din ambasadori, consuli, părinți și profesori, tinerii designeri și-au expus creațiile într-un adevărat show de modă.

Din ce am văzut în backstage, tinerii designeri și tinerele modele, alese chiar dintre colegele creatorilor pieselor vestimentare, au fost extrem de organizați, fiindcă sunt foarte uniți și lucrează ca adevărați profesioniști. Se vede că sunt extrem de implicați în ceea ce fac, contrat opiniei generale că elevii de liceu nu se implică în nimic și nu se interesează de nicio activitate, fiindcă le pasă doar ne Hi5 și alte asemenea.

Ovidiu Buta a subliniat faptul că ”eco-chic” este noua ”boală” a planetei. Tot el a spus că ecologia este o discuție foarte importantă în modă și că eco este noul negru. Toate acestea fiindcă  moda funcționează ca un seismograf pentru economie și cultură. Companii precum Levis, H&M și Diesel deja realizează campanii pe tema ecologiei și moda se prefigurează ca armă de purificare a lumii. O afirmație a lui Ovidiu Buta mi-a plăcut în mod special: ”deși moda a fost privită ca promovând curente vicioase, de fapt, ea reflectă realitatea și acum vine și cu soluții concrete cu privire la starea în care ne regăsim”, a spus el. Și întru totul de acord.

În aceste condiții, aceși elevi de liceu constituie exemple pentru adulții care se bucură să vadă ce reușesc să facă unii tineri, pe care nu îi credeau capabili să realizeze astfel de lucruri. Tot ei sunt și un exemplu pentru cei care nu cred că se pot face unele lucruri în țara noastră. Din ce am văzut, vă pot spune că noua generație de designeri e mai mult decât promițătoare.

Lecția aici ar fi: nu sta la locul tău, nu accepta să ți se spună ce să faci și nu te lăsa descurajat de atitudinea celor din jur.

Și-au prezentat creațiile tinerii designeri:

Alina Ababei – Origami Sigatimas

Maria Meiță – Show Off

Gabriela Coruț

Matei Alexandru – Darlingtonia

Creațiile vor fi expuse pe Calea Victoriei.

One Response

Trackbacks/Pingbacks

  1. RFB

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.