Importanta culturii organizationale

Fiecare cuvânt pe care alegi să-l spui sau să-l scrii are o importanță mai mare decât crezi. Este modul în care ești perceput, înțeles și definit. De aceea este esențial, mai ales când ești într-o relație de business, să-ți respecți publicul prin tot ceea ce faci.

Marea problemă a practicii relațiilor publice a fost mereu faptul că nu aveau acces la management și nu aveau putere decizională. Acum că acest raport cu managementul s-a modificat, iar procesul de relații publice este, în cazurile ideale, integrat în deciziile care se iau la nivel de branding, poziționare și comunicare pe toate canalele, intervin alte obstacole ce trebuie depășite.

Astfel, o problemă importantă ridicată acum ceva vreme de către un membru al grupului de comunicare și promovare online se referă la modul în care departamentul de resurse umane comunică din partea companiei.

discutie grup comunicare si promovare online

Observ și din activitatea mea zilnică faptul că toată lumea dintr-o companie ar avea nevoie de un mini training de relații publice, care să includă atât componente de comunicare externă, cât și elemente de comunicare internă. Sunt perfect conștientă de faptul că nu poți asimila și interioriza un comportament care să aibă mereu în vedere publicul căruia i te adresezi în doar câteva ore, însă astfel de traininguri, repetate, pot reuși să schimbe ceva.

Resursele unui departament de relații publice nu vor reuși niciodată să fie suficiente pentru a acoperi toate zonele de comunicare din companie către publicurile sale (angajați, clienți, furnizori, potențiali angajați, parteneri etc.), motiv pentru care toți angajații ar trebui să aibă în minte un standard de comunicare la care să se raporteze.

Știu că ceea ce scriu aici poate părea de domeniul fantasticului sau o strategie greu sau chiar imposibil de implementat, însă nu pot să nu-mi aduc aminte de cursurile de cultură organizațională din facultate, unde am studiat modul în care se construiește și se modelează un standard precum cel descris mai sus.

Folosirea unui limbaj corect gramatical ar trebui să fie piatra de temelie. Practic, recrutarea este primul pas în crearea unei culturi organizaționale. Dacă erorile de gramatică te fac să pierzi candidați buni, din start te vei confrunta cu o problemă de poziționare. Mai multă atenție îți va aduce întotdeauna rezultate mai bune!

Voi ați renunțat vreodată să aplicați la un job din cauza modului în care era scris sau formulat anunțul de angajare?

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.