How To Web 2011 live blogging – day 1, part 1

Bogdan Iordache (Co-founder and CEO, How to Web) a deschis, cu emotii si entuziasm, editia de anul acesta a How To Web!

Doug Richard (School for Startups), on The Future of Building a Web Business

  • In 6 ani a scazut cu 90% costul pentru a incepe un business de mobile fata de acum 10 ani (desi atunci nici macar nu puteai face asta), dar daca s-ar fi putut, ar fi costat cateva milioane.
  • De cand a intervenit internetul, in ultimii 12 ani, au scazut costurile de a incepe o afacere cu 99%.
  • Imi petrec timpul vorbind despre orice, mai putin despre bani. Vorbesc mai mult despre business si despre cum sa o construiesti ca sa aiba cea mai mare sansa de success.
  • Winning is so much better than losing.
  • Efortul de a concepe un business international e la fel ca acum 10 ani, dar posibilitatea de a-l construi cu success este mult mai mare.
  • Descresterea importantei banilor pentru un business reprezinta o crestere pentru importanta arhitecturii afacerii, care ii poate aduce sanse mai mari de implinire.
  • The offset to capital is the internet.
  • Nu mai avem nevoie de atatia VCs cati erau necesari acum cativa ani.
  • Angel investors are nicer people. 🙂
  • That’s why they call us angels.
  • Comportamentele VCs si cele ale angel investors sunt foarte diferite. OPM (other people’s money) genereaza un alt tip de comportament.
  • Nu exista tara in lume in care sa nu vad un pitch prost.
  • Acum incep sa vad si pitch-uri foarte bune, la fel de bune ca in Silicon Valley.
  • Nu lasa pe nimeni sa-ti spuna ca internetul nu a schimbat modul in care se fac afacerile.
  • Capitalul este o scuza. Tot ce-ti trebuie sa incepi o afacere este sa stii cum se construieste un business.
  • Un angel investor inteligent cauta o afaracere extraordinara.
  • Oricine poate sa-ti dea bani. Money is dumb. Dar importante sunt conexiunile si avantajele pe care le poate aduce un angel investor.
  • Exista diferente intre contexte, dar nu intre antreprenori.
  • Nimeni nu se naste antreprenori. Te nasti bebelusi. Totul se construieste.
  • 99% dintre lucrurile pe care trenbuie sa le stii le poti invata.
  • In antreprenoriatul online exista o bariera scazuta de intrare, insa competitive puternica.
  • Speed & narrowness – te pot ajuta sa reusesti.

Pablos Holman (Hacker, Intellectual Ventures Lab), on Hackers & Invention

  • Hackerii americani incearca sa ajute sa la reperarea si acoperirea lacunelor de securitate in retele, de la RFID la GSM la wifi.
  • Meeting chicks online – o sursa nesfarsita de inspiratie pentru hackeri!
  • Hackerii se gandesc cum pot modifica resursele pentru a obtine ce vor ei de la acele obiecte.
  • Putem modela orice, de la nivel macro la nivel micro, un lucru care se poate aplica foarte bine la business.
  • Trebuie sa ne folosim de modelarea computationala pentru a anticipa diverse scenarii pentru un business.

______________
Ascultam primele 5 pitch-uri din cadrul Start-Up Challenge. Gasiti lista cu cei 10 finalisti aici.
______________
Alastair Mitchell (Co-founder and CEO, Huddle.net), on the death of the traditional enterprise

  • Alastair pune foarte mult accent pe cloud si pe colaborare.
  • Software-ul pentru companii este, in mod traditional, greu de folosit si deloc user friendly.
  • Huddle vrea sa schime modul in care software-ul pentru companii este perceput si cum este folosit.
  • Accentul trebuie sa cada, in orice context, pe usability (ganditi-va la asta si pentru blogul vostru).
  • Cloud computing este o varianta care ofera mai multa securitate, fiindca serviciile nu sunt fragmentate si pot fi usor urmarite catre sursa.
  • Alastair nu crede ca poti construi o afacere de succes in baza unui model fremium. Huddle aproape ca a dat faliment cand a abordat acest model de business.
  • Trebuie sa ai o viziune foarte clara asupra ceea ce vrei sa faci: Huddle vrea sa schimbe modul in care lucreaza oamenii in companii.

Miki Devic (Co-founder httpool group/CEO Germany), on Online Media (R)evolutions – Now & Then

Prezentarea lui Miki scoate cateva lucruri in evidenta:

  • ca o prezentare are nevoie de fapte concrete si de un intro foarte scurt ca sa prinda atentia audientei
  • ca slide-urile simple sunt cele are au succes (asta te va ajuta sa sintetizezi si informatia mai bine)
  • ca e nevoie de o parte fun ca sa mentii atentia oamenilor
  • ca retelele de publishing sunt foarte mult despre exprimari abstracte, deseori lipsite e miez (aka corporate bullshit)
  • ca iti trebuie o viziune mai mare decat tine care sa te diferentieze de ceilalti (nu am vazut asta la hhtpool din pacate)
  • ca un proces complex de creare si administrare a unei campanii de marketing online te face sa pierzi din vedere rezultatele si implementarea care le genereaza.
  • targeting-ul trebuie dus la un alt nivel, prin cresterea preciziei si cunoasterea cat mai buna a publicului.
  • integrarea elementelor unei campanii si automatizarea multora dintre ele pot salva timp care sa fie directionat catre strategie.

Raluca Georgescu (Co-founder, Wembrio – moderator), Jeffrey Treichel (Co-founder and CEO, Kolektiva/FunDeal), Mihai Seceleanu (Founder, Kuponiada), Matei Pavel (Founder, CautaReduceri.ro) on
The Daily Deals madness – are those here to stay?

  • Pe masura ce numarul de cumparatori creste, ecosistemul unui business de daily deals se dezvolta.
  • Mihai Seceleanu crede ca daily deals este viitorul pentru advertising local.
  • Copiile dupa Groupon si dupa agregatoarele de oferte nu au un model de business in spate, nu au un client service la fel de bine pus la punct.
  • daily deals e un tip de advertising chiar chiar iti aduce clienti.
  • Fundeal discuta cu toti clientii lor despre faptul ca, pentru unele oferte, nu se pot astepta sa aiba castig, dar ca le genereaza o baza de clienti.
  • retelele de daily deals investesc destul de mult in advertising pentru a se promova.
  • nu se vad inca semnele oboselii publicului fata de ofertele zilnice.
  • e nevoie de un proces de educare a comerciantilor despre cum sa abordeze ofertele zilnice si ce beneficii le pot aduce.
  • cu timpul, jucatorii mici de pe piata vor renunta, fiindca sustinerea unui business de acest tip necesita investitii (construirea unei baze de date, client service, marketing etc.).
  • cresterea exponentiala s-a potolit si acum trebuie facute eforturi suplimentare pentru a crester calitatea targeting-ului.

4 Responses

  1. Mami
    Nov 10, 2011 - 03:06 PM

    Imi pare rau ca nu mi-am facut timp sa ajung si eu, vad ca se discuta lucruri interesante

    Reply
    • Andra Zaharia
      Nov 10, 2011 - 03:28 PM

      E bine ca ne citesti si te poti informa de aici.

      Reply

Trackbacks/Pingbacks

  1. Live blogging How to web 2011 – ziua 2
  2. Bogdan Iordache » Blog Archive » Dupa How to Web 2011

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.