Despre Dacia Duster s-a scris mult, atât online, cât și offline, cel mai adesea de bine, fiindcă merită să susții un produs bun. A venit rândul meu să-mi expun opinia despre 4×4-ul care a dus brandul Dacia peste hotare, cu mândrie și succes.
Deși am mers mii de kilometri în Duster în Redescoperă România, abia acum am reușit să mă urc la volanul său. Da, Dusterul e cel mai ieftin model din segmentul său, cu un consum decent, cu un grad ridicat de confort și cu o ținută de drum foarte bună. Dacă încă ești de părere că Dacia nu e un brand suficient de modern, atunci Duster îți va demonta toate stereotipurile.
Am avut în teste un Duster negru, impunător, cu motor pe benzină de 1600 cmc în 16v, care produce 105 cai putere. Faptul că ai 4×4 la dispoziție la o rotire de buton te face să fii mult mai încrezător în abilitățile mașinii și următoarea bordură pe care poți să urci te face să zâmbești. Poți alege varianta care să treacă automat de la 2×4 la 4×4 când mașina detectează un obstacol care ar necesita efort suplimentar.
Cu un consum mediu de 11l/100 km în afara localității și unul de 14l/100 km în oraș, Dusterul nu e tocmai o mașină economică, dar nici nu te usucă de bani. Raportul calitate-preț este unul mai mult decât satisfăcător, având în vedere că prețul unui model de bază pleacă de la 11150 de euro.
Interiorul Dusterului este unul simpatic, util, care îți oferă suficient spațiu încât să te simți comod. Nu te aștepta la lemn masiv sau alte nebunii, fiindcă nu vorbim de un Rolls Royce, dar gândește-te că e o mașină pe care o s-o îndrăgești, fiindcă are acel je ne sais quoi care te face să te atașezi de ea.
Dusterul se descurcă de minune offroad, așa cum am aflat pe propria-mi piele după vizita pe platforma de la Mioveni, când piloții Dacia au manevrat Dusterul prin noroi, prin pădure și pe niște dealuri despre care eu aș fi spus că sunt imposibil de urcat cu mașina. Nici pe plajă nu are probleme (am intrat pe plajă la Corbu, unde chiar ai voie cu mașina), ba chiar se simte foarte bine la soare.
Deși nu sunt adepta mașinilor mari, parțial fiindcă mi se par tare incomode în oraș, trebuie să recunosc că senzația de siguranță, gradul ridicat de vizibilitate, spațiul generos și abilitățile 4×4 te fac să privești ceva mai detașat traficul din București. E un sentiment tare plăcut, mai ales la drum lung, când șoseaua nu e cea mai plană, iar gropile te pândesc la tot pasul.
Dusterul e un motiv de mândrie pentru Dacia, un brand pentru care lucrează oameni pasionați și dedicați, astfel încât produsele care ies din fabrică să fie excelente.
Mai jos aveți o galerie foto cu mândrul Duster, de care eu m-am despărțit cu greu. Enjoy!
Aug 18, 2011 - 10:52 AM
Ma uimeste consumul pe care il mentionezi…..pare cam mare .Din decembrie conduc un Duster si dupa ce am depasit km de rodaj ,cam de pe la 6000 km ,consumul de motorina a scazut mult.Acum la 11000 km arata cam asa …urban 6,5-7 ,in afara localitatilor pe drumuri nationale ,6,7 si pe autostrazi ,daca il gonesc bine 8-8.5 ……
Aug 18, 2011 - 01:09 PM
Si noi am ramas nitel surprinsi, mai ales ca nu i-am dat foarte tare. Inca nu-mi dau seama unde-i problema.
Aug 24, 2011 - 06:07 PM
cum ai calculat consumul? ca mi se pare foarte exagerat consumul dat de tine, am condus dusterele din Redescopera Romania peste 10000 km, cu 4 persoane plus bagaje si la motorina consum mediu inclusiv offroad 7,5 l/100km iar la benzina aprox 9,5 l/100km
Aug 26, 2011 - 04:32 PM
Eu te cred si stiu ca el consuma mai putin, dar noua atat iesit si n-am alergat-o.
Aug 31, 2011 - 08:13 PM
Parintii au achizitionat de curand un Duster. Consumul e ok, 7l/100 km si este adevarat ca nu ai niciun fel de problema pe drumuri de munte.
Aug 31, 2011 - 08:15 PM
Sa-l stapaneasca sanatosi si sa va bucurati de el! E o masina tare faina!