Dr. Tr. Severin – Orsova – Portile de Fier

Am revenit din unul dintre cele mai frumoase weekend-uri pe care le-am avut vreodata. Deplasarea s-a facut pe traseul Bucuresti – Pitesti – Craiova – Dr. Tr. Severin – Orsova – Portile de FierDubova cu iubitul meu si prietenii lui, Electronicii.

Drumul pana acolo a fost…intens…cu un Seat Leon Cupra cu 250 de cai la bord. Masinuta aia e fenomenala, dar recunosc ca m-a bagat in scaun binisor. Am ajuns pe seara la Orsova, de unde am mai facut niste cumparaturi din cel mai neaglomerat supermarket pe care l-am vazut, iar apoi am mers catre locul de cazare. Orsova e un oras curatel, linistit, in care viata pare ca se scurge alene, asemenea Dunarii. Nu am apucat sa-l vedem chiar tot, dar, din ce am vazut, mi-a placut.

Am stat la casute, pe malul Dunarii, la capatul unui drum cu un singur sens, langa salbaticie. Era liniste si verdeata, dar in curand am ramas doar cu verdeata, fiindca linistea a cam avut de suferit. Am avut noroc de proprietarii casutelor, fiindca ne-au facut gratar si toate cele, iar noi ne-am putut bucura in liniste de peisaj si de facut poze. Fiindca am tot facut poze. Vreo 600. Deocamdata nu le am, fiindca nu le-am facut cu aparatul meu, dar o sa le postez imediat ce pun mana pe ele. Deocamdata iata una facuta in Orsova.

Orsova_faleza

Am avut si ponton la Dunare, care, la inceput, nu mi s-a parut prea stabil, dar cu care m-am obisnuit apoi. Serile ni le-am petrecut pe ponton, cantand si vorbind cu sarbii, care petreceau si ei pe malul celalalt.

M-a distrat faptul ca dura cam un sfert de ora pana ajungeau la mal valurile stranite de vreun vapor cu turisti, ca era plin de licurici seara si ca nimeni n-a reusit sa cada de pe ponton, desi ocaziile nu au lipsit. Nimeni nu a fost aruncat in Dunare pe durata deplasarii.

Stroh80Duminica am fost sa ne pozam cu statuia lui Decebal si apoi am mers la Baile Herculane, unde am facut un pic de plaja si ne-am imbaiat in ape termale. Seara am mancat un peste crocant delicios si ne-am delectat cu o bautura incredibil de buna: Stroh cu suc de mere. Va recomand oricand, doar sa aveti grija la proportii, fiindca Stroh-ul are 80 de grade.

Luni am fost la plimbare cu barca cu motor pe Dunare, experienta care a meritat toti banii. Pur si simplu ne-a plimbat prin mijlocul Dunarii, prin golful Mraconia (unde e si o manastire), iar pe la statuia lui Decebal (la care au lucrat 11 alpinisti, timp de 9 ani), pana la Cazanele Mari si in fata pesterii Ponicova. Am vazut si Tabula Traiana de pe malul sarbesc si ne-am adus aminte de istoria noastra. Este uimitor sa fii in mijlocul Dunarii si sa privesti stancile care marginesc fluviul… Privelistile sunt de nedescris, iar plimbatul cu barca e modul perfect de a trai aceasta experienta. Romania e frumoasa, e splendida, insa nu stim sa avem grija de ea si sa ne bucuram de peisajele ei. Timp de o ora si jumatate, cat a durat plimbarea, micul chinez din mine a iesit la iveala si am facut poze cat pentru intregul an, pe care abia astept sa le vad si sa le postez.

Ar fi fost frumos daca ar mai fi existat si Insula Ada Kaleh, insa despre ea au ramas doar povestile.

A fost un weekend memorabil, in care am ras si m-am relaxat asa cum nu am mai facut-o de foarte mult timp. Tocmai potrivit ca sa ma pregateasca pentru efortul intelectual de saptamana asta.

Va recomand cu toata caldura sa mergeti la Cazane, fiindca e absolut superba zona si nici nu e departe de Bucuresti, doar la vreo 365 de km. Soseaua e buna, iar condusul e cu atat mai placut. Daca vrei detalii despre posibilitatile turistice, puteti gasi pe cazaneledunarii.com.

5 Responses

1. crinu
    Jul 14, 2009 - 07:02 PM

Salut!
    Mai convins, nu am mai fost din clasa a patra, si de mult vroiam sa ajung iar. Cred ca este o nebunie. Ma poti ajuta cu cazarea ?(nume de pensiune, tarife, ponturi, unde si ce sa fac pe acolo ?)

Mersi anticipat
    Crinu SANDU

• Andra Larisa Zaharia
      Jul 15, 2009 - 09:15 AM

Buna! Ma bucur ca te-a inspirat articolul meu, sa spun asa. 🙂 Noi ne-am cazat la niste casute care sunt in capatul drumului de la supermarketul Spar (Spar e in stanga, iar strada merge drept inainte, se ingusteaza, trece prin padure si ajunge acolo. Sincera sa fiu, nu stiu cum se numeste, fiindca o amica din grupul nostru, care era din Orsova, a vorbit acolo, dar gasesti pe net o multime de oferte, fiindca sunt foarte multe pensiuni in zona. Noi am dat 80 ron/noapte/casuta, iar, cand am cautat, am gasit pensiuni cu 120 ron/noapte/camera dubla. In rest, cumparaturile vi le puteti face din Spar sau din oras. Cat despre activitati, noi am fost la Baile Herculane, am stat nitel la plaja si ne-am balacit intr-un bazin (intrarea e gratuita), ne-am plimbat cu barca pe Dunare (cea mai tare experienta, 50 ron/persoana, dar merita!), am fost cu masinile pana la Cazane (inainte sa mergem cu barca), am fost in Drobeta sa vedem piciorul podului facut de Traian si ruinele cetatii medievale, iar lista o poti completa in functie de preferinte.
      Sper sa-ti fie de folos sugestiile mele si iti urez distractie placuta acolo!
      Te mai astept pe aici. 🙂

2. Crinu SANDU
    Jul 15, 2009 - 09:58 AM

Neata,

Mercic mult, am vazut o gramada de pensiuni pe internet, dar vroiam o parere “avizata”. Nu ma interesa decat confortul necesar si decent, mai mult vroiam sa stiu cum si ce merita vizitat. In acest sens mai lamurit, nu vreau cu nici un pret sa pierd plimbarica pe Dunare, pesteri, cascade, etc.
    O sa mai “trec” pe aici ca am vazut eu ca am multe de citit….

• Andra Larisa Zaharia
      Jul 15, 2009 - 10:56 AM

Distractie placuta, sa ai vreme buna si sa te bucuri de frumusetile patriei! 😀