Cum sa ratezi complet intelesul
Zilele acestea a ajuns pe mâna mea un scurtmetraj – Dacă aveți un minut… foarte bine – pe care vreau să-l vedeți înainte să vă povestesc pentru ce este folosit în unele companii.
Pentru mine, scurtmetrajul realizat în 2003 surprinde câteva dintre cele mai dureroase aspecte ale societății noastre, unele dintre ele persistând și după cei 11 ani scurși de la realizarea filmului. Violența domestică, strada gălăgioasă, lipsa de pregătire a începătorului în vânzări, lipsa de încredere în sine – toate sunt evidențiate într-o manieră dură. “Super-răzătoarea” este pretextul prin care capitalismul emergent întrerupe șirul momentelor tensionate din societate, aducând cu sine speranța de mai bine în cadrul unei familii marcate de violență. Clipa trece, însă, iar bunul cumpărat se dovedește a fi doar o iluzie.
Ei bine, am fost surprinsă când am aflat că acest scurtmetraj, așa cum îl vedeți, este folosit în training-uri de vânzări! Și nu doar în câteva companii, ci în mai multe (după cum puteți vedea și în comentariile postării de pe Youtube), din diferite domenii. Tehnica vânzătorului este prezentată ca un bun exemplu, devalizând de sens întregul scenariu. Încerc să-mi dau seama ce e în mintea acelor traineri, însă, în afară de incompetență, nu reușesc să găsesc altă explicație. Sau poate și ei sunt capabili doar să memoreze și să spună poezia specifică postului, folosind metode ce nu au nicio legătură cu prezentul.