Conținutul cu care te identifici
La workshop-ul Blogoree susținut de Cristina Bazavan am realizat că nu mi-am întrebat niciodată cititorii ce părere au despre ceea ce scriu, așa că am conceput un mic chestionar ca să aflu. Am fost bucuroasă să văd că 31 de persoane au rupt o bucățică din timpul lor pentru a-și spune părerea despre blogul meu. Poate nu pare mult, însă pentru nivelul de implicare le mulțumesc și spun cu sinceritate că pentru mine contează.
Am aflat că eu și cititorii mei ne asemănăm și mi s-a consolidat impresia pe care o aveam despre blogul meu cu privire la direcția pe care trebuie să o urmeze în privința conținutului. Iată ce am aflat:
- 41.9% îmi citesc blogul săptămânal, așa cum fac și eu cu restul blogurilor
- 83,9% asociază blogul meu cu domeniul comunicării (PR, social media, blogging)
- 41.9% îl asociază cu tips & tricks despre online (campanii, unelte utile etc.)
- 35.5% apreciază când scriu despre muzică electronică (concerte, piese, interviuri)
- 32.3% citesc cu plăcere relatările de la evenimente (anunțri, recenzii etc.)
- 83.9% cred că relevante pentru blogul meu sunt articolele din categoria blogging si social media
- 61.3% consideră că ar trebui să mă concentrez pe subiecte din sfera PR-ului și a comunicării
- 35.5% vor în continuare să scriu despre muzică electronică.
Jumătate dintre cititorii mei vor să public zilnic articole, iar cealaltă jumătate ar vrea să public o dată la 2-3 zile.
În afara mențiunilor de mai sus, am primit și sugestii de subiecte pe care cititorii mei ar vrea să le abordez pe blog. Printre ele se numără:
- experiențe personale despre campanii
- mai multe lucruri personale, ce-ți place să faci, să citești, pe unde îți place să ieși (cluburi, restaurante)
- experiențe personale / profesionale din care se poate învăța, cu accent pe comportamente / atitudini care te pot ajuta și nu atât pe partea tehnică
- orice legat de călătorii
- opinii si idei legate de subiecte mai personale 🙂 Eu apreciez la un blog dacă din când în când transpare personalitatea și omul din spatele blogului.
Așadar, cititorii mei apreciază perspectiva personală asupra unor experiențe de viață și mă bucur să văd că blogul personal nu își pierde identitatea printre blogurile care iau o turnură mai accentuat profesională. Din ce am observat în părerile cititorilor mei, mixul dintre experiența profesională și poveștile personale este cel mai echilibrat, punând accent pe acel tip de conținut cu care toți ne identificăm. Cum ne-a învățat și Cristina, trebuie să găsim în fiecare exemplu sau subiect punctual pe care îl abordăm o concluzie care să lege ce am trăit noi de ”the bigger picture”, pe care toți încercăm să o cuprindem cu mintea.
Voi încerca, prin urmare, să găsesc exemplele din care am învățat cel mai mult și întâmplările care m-au ajutat să mă dezvolt și să cresc, în speranța că va mai ajuta pe cineva experiența mea.
Le mulțumesc tuturor celor care au completat chestionarul!
Tu cu ce tip de conținut de identifici?
Sursa foto.