Cine sunt arhitectii fericirii (WIAD 2015)

Cine sunt arhitecții fericirii? Sunt oamenii care fac lucrurile bine, cu interes pentru utilizatorul final. Sunt cei care se gândesc la soluții ingenioase și cei care filtrează informația și îi dau noi forme pentru ca noi să folosim produse sau servicii cu plăcere în timp ce obținem ce vrem de la ele.

Eu pot enumera câteva dintre experiențele cele mai dragi mie, în calitate de utilizator:

A fost pentru mine o bucurie imensă faptul că am avut ocazia să moderez World Information Architecture Day 2015 sâmbăta trecută, fiindcă am cunoscut și stat de vorbă exact cu acești arhitecți ai fericirii: specialiștii care construiesc interfețe între nevoile noastre și tumultul de informație care devine din ce în ce mai dificil de procesat.

Ce am învățat la WIAD 2015

Studiile de caz prezentate la WIAD 2015, poveștile împărtășite și calitatea profesioniștilor prezenți acolo m-au ajutat să învăț câteva lucruri esențiale despre arhitectura informației, principii care să mă ajute să creez și eu momente de fericire pentru publicul căruia se adresează proiectele la care lucrez. Fie că se referă la structura unui site sau la strategia de conținut, aceste principii funcționează în orice disciplină:

La WIAD s-a discutat aplicat despre arhitectura informației în următoarele domenii:

Despre fiecare prezentare a scris mai mult Claudia, iar eu aș vrea să recomand o serie de lecturi suplimentare legate de acest subiect care mă fascinează și pe care vreau să-l aprofundez.

Recomandări de resurse despre arhitectura informației

Regândirea modului în care funcționează sistemul medical din SUA
Cum vor arăta obiectele viitorului, prin perspectiva lui Jonathan Ive de la Apple
Cum se generează ”happiness by design” (TED talk)
O serie de cărți ce tratează în profunzime domeniul arhitecturii informației, recomandate de ONG-ul care a creat WIAD, The Information Architecture Institute.

Sper ca aceste recomandări să vă fie utile și să vreți să aflați mai multe despre această disciplină care ne poate ajuta pe toți cei implicați în digital să avem o perspectivă mai bogată, mai structurată și mai ingenioasă asupra produselor pe care le construim, fie că este vorba de produse tangibile sau de extensii ale lor (marketing, PR, social media etc.).

Sursa foto: Web Usability & Accessibility Icons Set 2 – Noir Series via Shutterstock.