Deși ideea de a avea dispozitive implantate direct în corpul uman pare că aparține încă de domeniul SF, realitatea în care trăim e mai apropiată de acest scenariu decât pare. Ne luăm smartphone-ul oriunde cu noi și suferim de anxietate când îl uităm acasă. Tot telefonul e și primul ecran pe care îl vedem dimineața, urmat îndeaproape de laptop sau tabletă.
Întrebarea esențială este în ce măsură știu românii să exploateze resursele disponibile online și care este impactul real al sferei digitale. Acestei întrebări și altora a încercat să le răspundă studiul „Networked Society” – „Societatea Permanent Conectată”, inițiat de compania de cercetare de piață Cult Market Research și susținut de Ericsson. Iată ce concluzii și cifre au reieșit din opiniile românilor despre impactul asupra educației, transportului în comun, instituțiilor administrative de stat, utilităților sau sistemului de sănătate, dar și asupra vieții la oraș.
Deși tehologia se bucură de o reputație bună în rândul publicului din România, cred că utilizarea sa se află încă la un nivel superficial. Mă bucură însă faptul că același public este conștient că există o serie de obstacole care împiedică tehnologia să aibă un impact pozitiv considerabil mai mare asupra diferitelor sfere ale vieții private și publice. De aceea acest studiu cred că a formulat premisele unei discuții foarte interesante cu privire la percepția și comportamentul utilizatorilor față de resursele sferei online.
Este evident faptul că ne dorim cu toții ca tehnologia să se infiltreze în sistemul de stat sau alte ecosisteme pentru a aduce eficiență și pentru a le face mai accesibile tuturor. La fel de conștienți suntem și de realitatea faptului că acest proces este unul de durată, a cărui evoluție depinde de factorii de decizie. De aceea e important să ne implicăm nu doar online, ci și offline, pentru a grăbi adopția tehnologiei în adevăratul sens al cuvântului.
Dacă vreți să citiți despre exemple concrete legate de modul în care tehnologia poate transforma domenii de activitate, vă recomand proiectul Networked Society.
Studiul „Networked Society” – „Societatea Permanent Conectată” s-a desfășurat online și telefonic, la nivel național, în perioada 01 septembrie – 21 septembrie, pe un eșantion de 1435 de respondenți, considerat statistic reprezentativ pentru populația României. Persoanele care au răspuns chestionarului au fost, în proporții egale, atât de sex feminin, cât și de sex masculin. Majoritatea respondenților (66%) sunt absolvenți de studii universitate și doar 34% sunt absolvenți de studii medii. Cât privește vârsta, cel mai mare procent (29%) este reprezentat de persoanele cu vârstă între 25-34 ani, urmate aproape de cele între 35-44 ani (25%) și 16-24 (22%).