Asocierile pe care le fac brandurile cu alte entități și contextualizarea

Aș vrea câteodată să înțeleg cum ajung anumite decizii să vadă lumina zilei și să fie puse în practică, în ciuda faptului că se poate vedea cu ochiul liber că sunt greșite. Mi s-a întâmplat acest lucru recent, când am văzut ultima reclamă pentru Fiat 500 Abarth (care mi-e mașina cea mai dragă pe care am condus-o vreodată) și m-a frapat discrepanța uriasă între spiritul acestui brand și asocierea cu Charlie Sheen, care e un personaj de toată jena.

Nu sunt împotriva depășirii unor limite, ba chiar încurajez orice pas curajos din partea unui brand, însă aici nu mi se pare că a fost vorba de curaj, ci de o alegere greșită. Fiat 500 Abarth este mașina din reclama de la Super Bowl, cea în care apare Catrinel Menghia, dar nicidecum mașina pe care ar conduce-o Sheen.

Grija pentru contextualizare și asociere

Personal, cred că brandurile ar trebui să aleagă cu grijă mediul în care se expun și persoanele publice cu care se asociază, fie că e vorba de un actor cunoscut pe plan internațional sau un blogger local. Fiecare dintre elementele din mediul în care brandul activează influențează personalitatea acestuia, influență pe care o percep și consumatorii mai puțin avizați în dedesubturile profesiei de comunicator.

Important e ca esența unui brand, a unui produs sau serviciu să aibă câteva puncte comune cu endorser-ul sau cu emisiunea în care apare. Contextualizarea unui mesaj îi dă acestuia autenticitate și îl ancorează într-o realitate diversă, cu care avem contact constant. De aceea sunt complet de acord cu ce a scris Zvoner despre publicitatea ca responsabilitate socială. Nu mai e de ajuns să cumpărăm spații de emisie, să facem bannere și parteneriate, fiindcă toate campaniile, toate eforturile punctuale de a modela imaginea unui brand ar trebui să fie integrate într-un mod unitar și coerent.

Așadar, dragi branduri, fiți curajoase și nu vă dați înapoi de la campanii îndrăznețe, însă încercați să aveți mereu în vedere care sunt valorile cheie ale personalității voastre. Nu fugiți doar după popularitate și buzz, fiindcă acestea sunt sclipiri de moment care nu construiesc relații de lungă durată. Nu uitați de subtilitate, rafinament și autenticitate.

Voi ce credeți despre asocierea brandului Fiat cu Charlie Sheen pentru acest spot?

Sursa foto.

3 Responses

  1. Dan Pandrea
    Mar 27, 2012 - 12:05 PM

    Mie mi se pare buna asocierea dintre cele doua imagini, insa trebuie sa tii cont ca aici vorbim de Abarth, nu de un simplu Fiat. Abarth este baiatul rau al familiei Fiat, rebelul, razvratitul si nonconformistul. Cam asa e si Charlie Sheen. Iti recomand sa te uiti la recenzia celor de la Top Gear: http://www.220.ro/auto/Fiat-500-Abarth-In-TOP-GEAR/SSHv7GevVM/

    Reply
    • Andra Zaharia
      Mar 27, 2012 - 12:08 PM

      Stiu ca Abarth are un pic de venin in el, insa insist ca Fiat putea mult mai mult de atat. Charlie Sheen nu e doar baiatul razvratit, ci un personaj care a depasit orice limita a ridicolului.

      Reply
  2. Ovi
    Mar 19, 2013 - 11:02 AM

    @Andra – Corect Charlie S. a depoasit nu doar orice urma de ridicol ci si conditia umana ca individ (vezi intv sau ultim) dar eu cred la fel ca si primul ca si Dan ca asocierea este cel putin corecta. In fapt imaginea Abarth (si nu de ieri de azi ) e Catrinel Mneghia , asadar frumusete , eleganta , stil , si putina pitzipongeala. Totul ok insa exista o masa de tineri (cum sunt la noi cei care il divinizeaza pe Jiji ori pe baiatul la nu’s care baron local) si in SUA care isi doresc (o da crezi nu crezi asta e) sa fie in unele momente ca Charile…pt ca Charlie e baiatul rau , Charlie are staruri porno acasa (doua) , Charlie are bani, CHARLIE FACE CE VREA…prin urmare eu cred ca brandul Abarth nu are de pierdut… Dar fireste e o tema lunga si se mai poate discuta…

    Reply

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.