Afla despre Storyscaping la cea de-a 12-a editie a Congresului Naţional al Studenţilor la Comunicare (CNSC)
Îmi aduc aminte de prima mea participare la Congresul Naţional al Studenţilor la Comunicare (CNSC): se întâmpla prin 2009 și mi-a adus amintiri foarte plăcute și oportunități la care nici nu visam. La CNSC 2009 am văzut-o pentru prima dată vorbind pe Pyuric și tot acolo l-am cunoscut pe Bobby Voicu, care avea să-mi ofere primul job adevărat, care mi-a fost mentor timp de 2 ani și-un pic și de la care am învățat lucruri valoroase pentru formarea mea profesională și personală.
Tot de atunci îmi aduc aminte entuziasmul și energia din jurul evenimentului, conținutul bun, potrivit pentru statutul meu de atunci (studentă la comunicare, în anul 3) și ocaziile de socializare pe care le-am avut. A fost o experiență pe care orice student la comunicare ar trebui să o adauge în portofoliu, făcând tot posibilul să obțină cât mai mult din aceasta.
De ce este Storyscaping tema aleasă pentru CNSC 2015
Mă încântă să văd că tema aleasă anul acesta de către organizatorii CNSC este ”storyscaping”, fiindcă mi se pare un subiect extrem de ofertant, care aduce cu sine o abordare a conceptelor de campanie foarte bine structurată. Pentru cei care nu sunt familiarizați cu termenul, iată definiția:
Această perspectivă asupra comunicării de brand presupune o structură coerentă a conceptului ce definește brandul și o fuziune între poveste și experiența de brand, capabilă să facă publicul să trăiască intens universul creat ca urmare a acestor elemente.
Prezentarea de mai jos conține multe detalii utile despre ”storyscaping” și o serie de îndrumări cu privire la modul de aplicare al conceptului:
”Storyscaping” a devenit o abordare cunoscută mai ales după apariția cărții cu același nume, apariție susținută și de un blog care dezbate teme cu adevărat interesante și utile pentru studenți și practicieni deopotrivă.
De la concept la aplicarea sa – programul CNSC 2015
Congresul Naţional al Studenţilor la Comunicare de anul acesta este alcătuit dintr-o serie de conferințe menite să ofere studenților informații esențiale despre Storyscaping. Pentru a duce discuțiile și în zona practică, aceste conferințe vor fi completate de studii de caz relevante, care vor exemplifica strategiile create și implementate de branduri. Pe lângă conferințe și studii de caz, în cadrul CNSC 2015 vor avea loc și workshopuri tematice care vor ajuta studenții să facă trecerea de la partea teoretică a Storyscapingului la cea practică.
Iată programul:
Joi, 23 aprilie
Conferința ”Storyscaping: lumea de poveste a brandurilor” – le va oferi participanţilor oportunitatea de a afla câteva dintre principiile acestui concept, ce presupune acest strategia de Storyscaping, cum a apărut în România și ce metode folosesc brandurile pentru crearea unor lumi proprii.
Conferința ”Transmedia storytelling: un singur mesaj, platforme multiple” – are menirea de a defini conceptul de transmedia storytelling, de a demonstra importanţa implicării consumatorului în strategia de brand, precum şi interacţiunea cu acesta.
Vineri, 24 aprilie
Conferința ”Visual storyscaping: de la crearea unor reclame la crearea unor povești” – va surprinde importanţa unei conexiuni emoţionale în crearea unui vizual, adaptarea mesajului la public, transformarea brandului într-un lovemark prin Storyscaping, precum şi exemple de branduri cu o identitate vizuală de remarcat.
Conferința ”Storyscapingul – noua strategie în construirea unui brand de success” – în cadrul căreia se va discuta punctual despre avantajele şi dezavantajele acestei strategii, povestea împărtăşită dintre brand şi consumator, efectele asupra unui brand, precum şi concluzii şi previziuni viitoare ce vizează domeniul.
În cele două zile de eveniment se vor desfășura workshopuri simultane susținute de către agenții de publicitate și companii, începând cu ora 16:00. Studenții care se vor înscrie vor avea şansa de a pune în aplicare cunoştinţele acumulate în cele două zile de conferinţe şi studii de caz.
Workshopurile reprezintă o parte foarte importantă a CNSC-ului, pentru că le oferă participanților ocazia de a lucra sub îndrumarea profesioniştilor la realizarea unor campanii, utilizând strategii de tip Storyscaping.
Cum te poți înscrie
Înscrierile la CNSC 2015 se realizează pe site-ul cnsc.primeromania.ro, la secţiunea Înscrieri și la adresa de email cnsc [at] primeromania.ro. Taxa de participare este de 40 RON pentru conferinţe şi studii de caz, iar pachetul complet, care include şi accesul la workshopuri, este de 50 RON. Indiferent de pachetul ales, taxa include accesul la petrecerea din cea de-a doua zi de eveniment şi gustarea din pauze.
Sfatul meu? Nu ratați ediția CNSC de anul acesta! Aveți șansa să învățați o mulțime de concepte utile și să le testați și în practic, alături de specialiști cu experiență.
PS: Acesta a fost articolul cu numărul 1000. Am sărbătorit un pic în sinea mea. 🙂