Tiesto și parteneriatul său cu GUESS

Muzica electronică nu mai e de multă vreme un curent underground sau o preferință a unui număr limitat de persoane. Acest lucru a primit încă o confirmare săptămâna trecută, când GUESS a anunțat parteneriatul său de lungă durată cu Tiesto, vârful de lance al muzicii electronice internaționale.

Deși mă deranjează în continuare că diferența între muzică pop-dance de duzină și muzica electronică de calitate este neclarificată în ochii majorității, cred că parteneriatul dintre cele două branduri va aduce încă o doză de legimitate unei zone foarte interesante ce aparține de popular culture. Cred că este nevoie de această legitimizare fiindcă există o mulțime de DJ talentați care crează muzica erei contemporane, care deseori este mai profundă decât muzica hip-hop sau alte genuri, cu un impact pozitiv asupra publicului care o ascultă. Au fost extrem de rare cazurile de violență sau probleme în cadrul concertelor trance, spre exemplu, iar DJ-ii se susțin unii pe ceilalți, spre deosebire de unii raperi.

Revenind însă la parteneriatul lui Tiesto cu GUESS, acesta are beneficii clare de ambele părți. Pe de o parte, Tiesto va deveni un om și mai bogat, contractul plusând la cele deja 75 de milioane de dolari pe care le face anual printr-o linie de îmbrăcăminte și o colecție de ceasuri. Pe de altă parte, GUESS va câștiga expunere în rândul celor peste 12 milioane de fani ai DJ-ului de pe Facebook, cărora li se adaugă cei peste 1 milion de followers de pe Twitter și zeci de mii de persoane care vin la concertele lui.

De asemenea, Tiesto vrea să abordeze un public tot mai tânăr, motiv pentru care pregătește ”College Invasion”, un turneu al universităților, creat exclusiv pentru Statele Unite.

Personal, sunt facinată de modul în care este orchestrată întreaga strategie de comunicare din jurul DJ-ului, fiindcă echipa sa dă dovadă de o coerență excelentă și de o înțelegere profundă a publicului pe care îl vizează. Faptul că un brand ca GUESS este primul care a reușit un parteneriat atât de puternic spune multe despre deschiderea către acest mediu extrem de dinamic de comunicare și cred că ambele părți vor avea de învățat și de câștigat din această colaborare.

DJ-ii sunt rock stars ai generației noatre și ne mândrim cu ei, iar o întreagă cultură de construiește în jurul lor. Fiți cu ochii pe ei, fiindcă sunt cel puțin un studiu de caz extrem de interesant!

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.