Twingo knows the urban lingo

Am vrut să pun un titlu în limba română acestui articol, însă în engleză a ieșit cu rimă și nu m-am mai putut desprinde de idee. 🙂 Așa că o să vă cer să-mi faceți o concesie și să-mi permiteți acest joc de cuvinte.

Feminină și zveltă

Plec de la ideea din titlu, fiindcă, după ce am petrecut o săptămână cu noul Renault Twingo mi-am dat seama că vorbește fluent limbajul orașului, oriunde s-ar afla. Se strecoară prin trafic ca o antilopă, încape și în cele mai claustrofobice locuri de parcare și, în tot timpul acesta, împarte zâmbete. De ce? Fiindcă e o mașină vie, cu suflet, colorată și veselă, într-un oraș aglomerat de griuri pestrițe. Lumea a întors capul după ea.

E drept că unui bărbat se poate să-i fie greu să conducă pe noul Twingo, dacă nu este suficient de sigur pe masculinitatea sa, însă atunci când o va face poate fi chiar un prilej de conversații cu alte domnișoare care ar tânji după o astfel de mașină. Dacă la început nu prea reușeam să-i dau de capăt, după 7 zile la volanul ”buburuzei”, cum l-am botezat pe Twingo, am priceput: e o mașină cochetă de oraș, cu personalitate, pentru un buget moderat. Spun asta fiindcă noul Renault Twingo costă doar 9.300,00 € cu TVA, doar luna aceasta, fiindcă acest preț include prima olimpică de 1.000,00 € (Preț tarif versiune + opțiuni: 10.960 euro cu TVA; Discount iunie 2012: 1.000 euro cu TVA; Preț client: 9.960 euro cu TVA). Nu e un preț deloc mare pentru o mașină nouă, cu opțiuni precum: aer condiționat cu reglaj automat, radio CD MP3, 4 boxe 20W, afișaj separat și comenzi la volan, oglinzi retrovizoarea și vârful baghetei laterale de protecție personalizate, jante de aluminiu 15”, trapa panoramică, volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele, tetiere față ”Noua Generație” (reglabile pe înălțime), scaun șofer cu reglare pe înălțime, vopsea metalizată. Toate aceste opțiuni costă 1080,00 €.

Mașina ca prelungire a personalității

Varianta pe care am avut-o eu a fost Renault Twingo Trend, cu un motor de 1,2 l și 75 CP, pe benzină. Deși nu v-ați aștepta poate, Twingo e foarte fâșneț prin oraș, tocmai când ai nevoie. Alura sportivă, în 2 uși, îl avantajează, iar interiorul asortat face să simți că mașina e chiar a ta, mai ales că poți personaliza o mulțime de elemente, atât din exterior, cât și din interior. Eu una aș opta pentru vedere, dacă ar fi în gama de culori, fiindcă e culoarea preferată, care mă reprezintă și mă relaxează. Twingo te poate face să simți că mașina e o prelungire a personalității tale, așa cum percem toți autoturismul pe care îl conducem, dar pe care rareori îl putem individualiza astfel.

Despre consum pot spune doar de bine. Nu mai condusesem de multă vreme un motor pe benzină, iar senzația e puțin diferită, însă la fel de plăcută. În oraș am ajuns la un consum de 7,8l/100 km, față de 6,7 consum urban recomandat. Cred însă că are mai mult de-a face cu stilul meu de condus, căruia îi mai trebuie ceva experiență pentru a se rafina și pentru a ajunge la un consum optim de combustibil.

Mi-a plăcut mult poziția de la volan și faptul că scaunele sunt ceva mai înălțate ca la o mașină normală, astfel că, dacă îmbraci o fustă și ieși din mașină, nu trebuie să-ți faci griji că ai putea comite vreo ireverență. Trapa e și ea un bun motiv să te bucuri de o zi însorită și de parfumul teilor. Trebuie însă să ai grijă la porumbei. 🙂 De asemena, avantajul e că, atunci când ești prin în mijlocul intersecției într-un ambuteiaj cauzat de semnafoare nefuncționale, nu te va claxona nimeni, ci va zâmbi și va privi cu ochi curioși mașinuța cea colorată care își face loc mai departe.

Eu m-am simțit excelent la volanul lui Twingo Trend cel fucsia și chiar cred că ar fi o investiție potrivită dacă aș alege-o ca primă mașină.

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.