Digital Marketing Forum 2012 – live blogging (part 3)

Incepem primul seminar cu o discutie extrem de interesanta despre sfaturi utile asupra subiectului “Cum cresti eficienta campaniilor online“.

Tamas Acs – Agency Segment Manager, Gemius va impartasi din experienta lui profesionala si va discuta despre “Best learnings from the CEE how to evaluate brand building online“.

Ce poti masura in publicitatea online:
placement: unde e plasat banner-ul tau, fiindca rezolutiile diferite afiseaza paginile in mod diferit.
dwell: un indicator care masoara cat timp a interactionat utilizatorul cu banner-ul tau interactiv.

Folositi modalitati de monitorizare si pentru publicitatea online, pentru a intelege cum utilizatorii le percep.

Pot observa ca Gemius este concentrata pe online advertising, care ramane o sursa buna de trafic, daca respectiva campanie este bine targetata.

Key learnings:
– nu folosi CTR drept singurul indicator de performanta
– optimizeaza bannerele interactive in functie de “dwell”
– nu uita sa folosesti chestionare pentru a evalua efectele campaniei tale.

Andy Lita – Business Unit Director, OgilvyInteractive ne va aduce insight-uri cu privire la “Building conversation around brands“, o strategie care inca functioneaza foarte bine si are este necesara oricarui brand care vrea (si trebuie) sa abordeze mediul digital.

Prima observatie ar fi ca “majoritatea aud, dar putini asculta”, iar acest lucru este foarte evident si in mediul online, unde 75% dintre fanii unei pagini de brand de pe Facebook nu vor mai reveni pe ea decat daca brand-ul respectiv reuseste sa il readuca acolo.

Andy spune ca Romania este pe ultimele locuri dintre 25 de tari cand vine vorba de display advertising, search advertising si cumparaturi online. Acest lucru se intampla in ciuda faptului ca avem 8 milioane de utilizatori de internet.

Brandurile pentru produse de ingrijire pentru femei se bucura de high buzz cu mare impact, pe cand snack-urile sarate au carente de buzz si impact, iar zona produselor pentru barbati are potential mare de impact, dar putin buzz, deci prezinta multe oportunitati.

Dispozitia spre conversatie este influentata de canalul utilizat si de perioada din zi/saptamana/luna/an, asa ca toate criteriile trebuie luate in considerare atunci cand intentionezi sa incepi si sa mentii o conversatie.

Urmeaza prezentarea unui om pe care eu il consider unul dintre cei mai experimentati strategisti digitali de la noi, Bogdan Nitu – Partner, Webstyler: “Engagement in campanii“.

Engament nu inseamna sa fortezi consumatorii sa creeze user generated content, nici sa organizezi concursuri conditionate de apasarea butonului de “like”, ci inseamna sa inviti consumatorii/fanii/membrii publicului tinta sa participle voluntar la evolutia brandului.

Modalitati de creare de engagement real:
sustinerea unei valori de catre un brand

implicarea intr-o poveste

ofera un challenge real publicului

fa ceva pentru ei

O super campanie Puma: I’m your number one fan

ofera o experienta fun, interactiva

Excelenta prezentare! Revin dupa pauza pentru ultimul seminar.

Ultimul subiect abordat astazi este cel al campaniilor digitale complexe, despre care vor discuta atat oameni din cadrul a doua agentii, cat si din cadrul unui publisher, si anume Intact Media Group.

Atena Chiper – Interactive Account Manager, Wunderman prezinta studiul de caz al lansarii Noului Ford Focus in Romania. Din perspectiva personala, aceasta campanie a fost una cu succes moderat, iar key insight-urile campaniei cred ca rezidau nu in cifre, ci in modul in care aceasta campanie i-a ajutat pe membrii publicului tinta sa inteleaga mai bine tehnologiile include in noul model Ford Focus.

Din pacate, modul de prezentare a acestui studiu de caz lasa mult de dorit, de la nivel grafic si pana la nivel de continut. Se observa, in continuare, o mare diferenta a nivelului de entuziasm si profesionalism a oamenilor din agentiile din Romania si a celor din afara. Desigur, nu vreau sa fac generalizari, insa e mult, mult loc de imbunatatiri pentru oamenii care lucreaza in agentiile de digital de la noi.

Dragos Stanca – Managing Partner, Q2M va discuta despre “Comunicare, nu publicitate online“. Dragos mizeaza pe generarea de campanii integrate, care vor deveni norma (desi eu as spune ca au devenit deja standardul).

Exemple oferite:
– campania pentru a genera download-uri pentru IE9, realizata pentru Microsoft.
– OMV – Campania “Ghiceste citatul”, care invita utilizatorii sa ghiceasca citate facand apel la cultura generala, in cadrul unei campanii de CSR pentru asistarea copiilor care sufera de dislexie.
– campania de lansare pentru Romania TV (de care nici nu stiam ca exista) “Campania de dezinformare”. Conceptul a fost acela de lansare a unui “ghid” de citire “corecta” a stirilor.

Q2M vor sa faca un reality show pe Facebook, cu “fete dragute” si staruri din Romania, menit sa ajunga un canal de comunicare pentru alte branduri, care sa vina sa faca produc placement. Tot ce pot spune despre acest lucru este ca, in loc sa genereze un proiect care sa creasca din punct de vedere calitativ produsele media diseminate in mediul digital, nu face decat sa tabloidizeze aceste canale. Din preview, aceasta e opinia mea sincera. Il voi cauta si il voi analiza intr-un articol viitor.

Dorothea Vanau – Corporate Marketing Director, Intact Media Group prezinta studiul de caz “Salvare pentru SMURD: Solidaritatea online intre media si cetateni“. Demersul celor de la Observator pot spune doar ca a identificat un subiect sensibil si a profitat de pe urma acestuia pentru a capitaliza la nivel de imagine.

E drept ca a ajutat la coalizarea populatiei si a sustinerii acesteia manifestata impotriva noii legi a sanatatii, insa obiectivismul specific jurnalismului nu cred ca a fost respectat in acest caz. Personal, gasesc aceasta campanie la limita dintre etic si neetic. Ar fi un caz interesant de analizat, mai ales din perspectiva modului in care brand-ul Observator a profitat de aceasta problema sociala si de reactiile emotionale ale romanilor pentru a castiga expunere si o baza mai mare de fani pe Facebook (baza care, in lumina celor discutate astazi, este inutila in lipsa unui plan pe termen lung).

Concluzii dupa Digital Marketing Forum 2012

Dupa acest ultim seminar nu pot spune decat ca ma bucur ca am avut speaker-i internationali, precum Galvea Kelly, care sa impuna un nivel inalt discutiilor, care sa ofere un obiectiv legat de cum ar trebui sa se prezinte un speaker la o conferinta, despre cum trebuie sa fie o prezentare, despre coerenta si profesionalism.

In continuare, nu pot sa nu observ diferenta de calitate intre campaniile realizate la noi (majoritatea, din pacate) si cele realizate in afara. Desigur, diferentele intre ele sunt si la nivel de buget si la nivel de educatie sau obiceiuri ale utilizatorilor de internet. Concluzia personala ar fi ca Digital Marketing Forum si alte conferinte de acest tip sunt un exercitiu extrem de util pentru orice comunicator, din online sau din offline. A interactiona cu profesionisti din alte domenii sau agentii, a asculta si a analiza prezentarile profesionistilor din afara – toate sunt exercitii utile de profesionalizare si toate ne ajuta sa facem un pas inainte. Sa fim un pic mai buni decat eram ieri.

LE: Iata si prezentarea lui Catalin Tenita de la seminarul “Oportunitati de marketing prin blogging” la care a participat ieri:

2 Responses

Trackbacks/Pingbacks

  1. Digital Marketig Forum 2012 - live blogging | Sabina Cornovac Online
  2. 1 zi si 2 nopti « Alina Constantinescu

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.