Pe scena How to Web Conference a urcat, săptămâna trecută, una dintre cele mai pricepute profesioniste în două zone profesionale în care mă regăsesc: tehnologia și relațiile publice. Colette Ballou [LinkedIn], a lucrat pentru Edelman înainte să pună bazele propriei agenții de relații publice, Ballou PR, pe care o conduce de 13 ani.
Agenția pe care a creat-o a lucrat sau lucrează cu o serie de nume sonore din tehnologie: Facebook, Pinterest, Waze, Whatsapp, Zendesk, Fliboard etc. De asemena, Colette Ballou a fost sau este mentor în programe valoroase de mentorat sau accelerare pentru startups în tehnologie. Săptămâna trecută, Collete a avut o prezentare plină de adevăruri, care uneori pot părea truisme, însă care sunt extrem de relevante pentru publicul țintă căruia i se adresa: startup-urile în tehnologie.
(Minim) 3 sfaturi de ținut minte
Să faci relații publice pentru companii de tehnologie (mai ales pentru cele menționate mai sus, care deseori se confruntă cu crize de imagine) este un proces cu multe provocări, care se desfășoară într-un ritm aproape nebunesc. Competiția este uriașă, publicul este volatil, trend-urile se succed cu viteza luminii și așa mai departe. De aceea sunt câteva elemente din prezentarea lui Colette care mi s-au părut importante și merită să fie asimilate corespunzător:
1. Pentru cei care vor expunere este esențial să înțeleagă sistemul mass media, al ciclurilor de știri, cum un subiect devine știre și încadrarea în trend-urile din domeniu sau chiar din afara acestuia. Acest efort de analiză, planificare și implementare nu poate fi făcut de un singur om, motiv pentru care Colette recomandă startup-urilor tech să apeleze la o agenție de PR abia când au un buget pentru acest lucru și o persoană din echipă care să coordoneze partea de comunicare.
2. A face relații publice bine înseamnă să construiești și să menții rețele profesionale puternice. Aceste rețele pot fi constituite din clienți, influențatori, parteneri sau chiar competitori. Cultivarea acestor rețele este esențială, necesită timp, grijă și implicare autentică.
3. Câteva criterii utile prin care poți stabili unghiul unui subiect prezentat presei sau publicului:
– cât este de actual
– gradul de diferențiere și aspectele specifice ale acestuia
– impactul
– relevanța pentru public și gradul de familiarizare cu subiectul
– gradul de controversă pe care îl poate stârni subiectul
– nivelul de importanță al subiectului (dar și de persoanele asociate cu subiectul).
Desigur, prezentarea conține o mulțime de informații utile, așa că vă invit să o parcurgeți:
PR-ul în tehnologie devine un proces delicat și necesar, mai ales când sunt implicate aspecte legate de etică, privacy, practici legate de publicitate și multe alte elemente de natură să creeze controverse. Așa că e nevoie de consolidarea reperelor în această sferă, pentru ca gradul de corectitudine față de toți actorii implicați să rămâna constant și adaptat vremurilor.
În opinia voastră, care sunt cele mai mari greșeli pe care companiile de tehnologie le fac în comunicarea cu publicurile lor?