Dacă e ceva ce mi-aș dori foarte mult este să am timp să ajung la toate concertele și festivalurile la care visez. Experiența de a participa la un concert trece dincolo de simpla plăcere a muzicii mixate sau cântate de artistul sau artiștii preferați.
De fiecare dată când aleg să merg la un festival sau la un concert, încerc să învăț cât mai multe despre tacticile specifice profesiei mele:
– comunicarea înaintea evenimentului
– interacțiunea cu publicul
– gestionarea situațiilor de risc și criză
– mobilizarea comunității iubitoare de un anumit gen de muzică
– implicarea sponsorilor
– activările pe care le pun la cale brandurile la eveniment
– lucruri de țin de logistică și amenajarea spațiului
– proiectarea unui spațiu prietenos pentru masele de fani
– recompensarea celor mai pasionați dintre acești fani
– modul în care brandurile înțeleg și explorează relația potențială între compania lor și fanii pasionați ce pot deveni ambasadori de brand
– crowd control
– brandingul artiștilor etc.
Mă uit cu atenția la fiecare dintre aceste detalii, pentru că toate trebuie să funcționeze împreună ca un organism viu pentru a crea o experiență de neuitat. Am avut privilegiul de a trăi câteva astfel de experiențe și pot spune că, la final, m-aș fi dus să le mulțumesc organizatorilor și artiștilor pentru a fi trăit una dintre cele mai frumoase nopți din viața mea.
Anul acesta a apărut un nou festival în peisajul evenimentelor autohtone, despre care am citit și auzit doar lucruri bune. E vorba de Electric Castle, care a avut loc la sfârșitul lunii iunie, lângă Cluj Napoca. Un line-up impresionant, un spațiu ca de poveste și o organizare excelentă au făcut din Electric Castle Festival ”the place to be”.
Din păcate, anul acesta nu am reușit să ajung, dar cu siguranță voi compensa anul viitor. Și știu că nu sunt singura care gândește astfel. Mai ales când motivația este dată de cel mai reușit clip posteveniment pe care l-am văzut realizat vreodată la noi (de văzut in HD):
Ne vedem la anul la Cluj?