5 articole care contesta ordinea lucrurilor in sfera comunicarii

Până la apariția Internetului, transformările din sfera comunicării au avut loc la o viteză ce a permis profesioniștilor din domeniu să atingă un nivel relativ mare de adaptare. În aceste perioade, s-a putut merge în profunzime cu studiile ce au dat naștere teoriilor pe care le-am învățat și eu în facultate. Dintre acestea, unele sunt încă valabile, precum axiomele Școlii de la Palo Alto, însă multe dintre ele s-au modificat prin intervenția progresului social și tehnologic.

Pentru noi, cei care suntem profund atașați și implicați în acest domeniu, este esențial să înțelegem aceste transformări și să le integrăm în activitățile zilnice. Așa că am găsit, în lecturile mele din ultimele luni, 5 articole care contestă concepte cu care operăm de multă vreme în sfera comunicării. Acestea sunt utile pentru a ne ajuta să găsim soluțiile potrivite pentru noi, care nu trebuie să urmeze neapărat modele generalizate.


Minimal style Brain Icon Illustration with Creative Business Concept via Shutterstock

1. The myth of the brainstorming session e un articol excelent despre conceptul desuet de brainstorming, care aduce argumente în sprijinul unei abordări personalizate a procesului creativ.

2. Can You Write a Better Headline Than This? Not Using Old Headline Formulas You Can’t e un material ușor de parcurs care evidențiază nu doar reguli utile pentru compunerea de titluri eficiente, și mai ales criteriile de consum al conținutului în mediul online.

3. The leaked New York Times innovation report is one of the key documents of this media age este, de departe, cel mai complex raport citit anul acesta, care punctează aspecte esențiale legate de transformările din zona jurnalismului, de modificările pieței de conținut și de comunicare, făcând referire la noi modele de consum specifice publicurilor actuale, la gestionarea datelor acumulate și la multe alte lecții învățate de una dintre cele mai mari organizații mass-media din lume.

4. Trust me, PR is dead – în ciuda titlului bombastic, acest articol ce face introducere pentru cartea cu același nume, scrisă de Robert Phillips, Co-Founder & Head of Chambers at Jericho Chambers. El propune câteva transformări plauzibile de care profesia relațiilor publice are nevoie.

5. Aici am două articole care tratează aceeași temă: Paying for traffic: the end of the last taboo? și Content Shock: Why content marketing is not a sustainable strategy. Ambele abordează problema sustenabilității modelului de marketing bazat pe conținut și a implicațiilor acestuia. Ultimul dintre articole, scris de către Mark Schaefer, un profesionist pe care îl respect tare mult.

Toate aceste articole oferă teme de gândire cu privire la ce urmează în domeniul comunicării, făcându-mă să mă întreb dacă putem anticipa cu adevărat ce va urma sau dacă trebuie să ne concentrăm eforturile pentru a înțelege aceste transformări și pentru a aplica ce este cu adevărat util din ele, nu doar pentru noi, ci și pentru publicurile noastre.